NA Wempe Zeitmeister

Eigenlijk was ik van plan om een higher end horloge te kopen, maar ben er nog niet helemaal klaar voor, dus nu eerst maar gewoon een wat goedkoper, onder de radar klokje, van een onbekend merk met een mooie historie, en zowel technisch alsook qua afwerking lang niet verkeerd.
Wat? Een Wempe Zeitmeister Sport Automatik. 40mm, gemodificeerd ETA 2892 Chronometer met Wempe feinregulierung, 100m waterdicht.
Subtiel genoeg voor bij een pak, maar evengoed prima om casual te dragen.
Paar foto’s:



25 likes

Mooi, erg net horloge!
Veel draagplezier.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er robuust en chique uit!!
Veel draag-plezier dan ook met deze kordate schoonheid!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

3 likes

Netjes hoor! Geniet ervan!

1 like

Cool, inderdaad weer eens wat anders!

1 like

Gaaf man! Ik dacht dat ze vooral scheepsklokken maken en een bekende juweliersketen in Duitsland waren. Ik was vanmiddag nog bij Wempe in Düsseldorf, en heb helemaal niet naar hun huismerk gekeken eigenlijk. Ik verwacht wel dat dit redelijk high-end moet zijn. Kun je hier wat meer detailpics van maken?

1 like

Doet me op een of andere manier aan de nieuwe Longines Conquest VHP denken en dat bedoel ik niet vervelend of denigrerend. Sterker nog, het is eens een x wat anders dan de obligate … (vul zelf een merk in).

Veel draagplezier!

1 like

Fijn horloge. :ok_hand:

En leuk dat de niet geijkte merken ook eens langs komen.

Ikzelf neig meer en meer naar Duitse horloges.

1 like

Dank je. Ik las over de geschiedenis (zoals de vliegeniers horloges voor de Luftwaffe, die Wempe fabriceerde samen met IWC, Stowa, Laco en Lange&Sohne) en hoe meer ik las over het merk, hoe mooier ik het begon te vinden, dus toen maar spontaan een instapmodelletje gekocht. Afwerking is verbazingwekkend goed voor de prijs. Uurwerk is helaas geen inhouse, maar evengoed hebben ze leuke dingen gedaan met het uurwerk, dus deze Duitser uit Glashütte, maakt mij al met al heel blij, ondanks dat hij niet 1 van zijn beroemde plaatsgenoten is.
Ik maak wel een keer overdag fotos met daglicht.

5 likes

Hier komt ie weg :slight_smile:

Mooi horloge. Veel plezier er mee

1 like

Nice! :+1:

1 like

Van harte! Heeft zowel Rolex als Seiko trekjes. Prima!

1 like

Gefeliciteerd met je NA
Mooi horloge.

1 like

Mooi horloge ,strakke vormgeving

1 like

Mooi hoor. Ziet er goed uit. Zou het horloge ook nog wel eens op leer willen zien. Veel plezier ermee!
Gr.Wander

1 like

Mooi horloge!:+1:
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Dat ziet er goed uit man gefeliciteerd met je NA :+1:

1 like

Mooi en sjiek horloge! :sunglasses:

1 like

Mooi hoor!

1 like