NA: Where IS THE LAMB SAUCE?!

Hi HF’ers! Ik hoop dat iedereen een fijne Zaterdagavond heeft tot zover! Los daarvan, ik ben net weer thuis met mijn NA en heb daarmee wat leesvoer voor in de avond. Enjoy.

Circa hele lange tijd ben ik op zoek naar een Breitling Breitling Chrono Cockpit, ofwel de A30012. Waarom? Het is een horloge dat voor mij alles heeft. Smaken verschillen, dus ik ga aan dit gedeelte niet te veel woorden vuil maken. Maar het is (voor mij) alles in de perfecte maat. Chrono, Date, 37mm. Staal in mooi contrast met de plaat. En als mooi detail een Cyclops boven de datum, onder de wijzerplaat. Dus niet op het glas. Pooooah raap me op.

Welnu, een ‘standaard’ A30012 is vrij eenvoudig te vinden. Echter, er is een (aardig zeldzame) versie met gele wijzerplaat. En dit is de versie die je eigenlijk wilt, waarover later mee. Dit komt ook tot uiting in de prijs, waar de gele A3012 voor ruim het driedubbele van hand gaat tov. de andere kleuren. Waarom is de gele zo gewild? Omdat het de ‘Ramsay’ is. Meesterchef Gordon Ramsay (ja die van “ITS FACKING RAW” enzo heeft dit in het oog springende horloge jaren gedragen (nog steeds trouwens) en het, in vele ogen, iconische karakter gegeven.

Schermafbeelding 2022-10-15 om 20.51.49

Anyway, circa 12 maanden geleden heb ik mijn zinnen hierop gezet. Een gele A30012 moest er komen (want de gele is ook echt het mooiste). Echter, ze blijken echt verdomd zeldzaam te zijn. In 12 maanden heb ik er 2 voorbij zien komen, waarvan 1 op Chrono24 voor een absurd hoog bedrag. Om mijn zoektocht verder uit te breiden, ben ik ook Google Image search gaan gebruiken om op de minder gebruikelijke van het internet te komen. Iedere zondagochtend een zoekopdrachtje bij de afbeeldingen naar “A30012” en dan ‘sorteren op meest recente’. Zo krijg je regelmatig een hit op een plek waar recent een afbeelding van een gele A30012 is gedeeld. En eergisteren was het daarmee raak. Een mooie afbeelding van een gele, die bleek te zijn toegevoegd op ‘Ebay Kleinanzeigen’.

Ik kende het nog niet, maar het is blijkbaar een Duitstalige versie van Ebay, die in principe alleen voor Duitsers toegankelijk is. En de advertenties zijn dus ook alleen zichtbaar voor specifiek eBay Kleinanzeigen gebruikers. En het allermooiste, hij werd aangeboden voor de prijs van een ‘normale’ A30012. MAAR DAT IS OOK NIET MOOI want je gaat dan natuurlijk meteen denken aan wat je moeder je heeft geleerd. “Als het te mooi is om waar te zijn, is dat het meestal ook’. Enfin, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de verkoper een berichtje gestuurd met Google translate. Het klonk allemaal goed, maar toen ik vroeg of hij ook kon verzenden naar NL kreeg ik als antwoord ‘No shopping out of Deutschland’. Shit, duidelijk iemand die weinig zin heeft in internationaal gedoe. Maar misschien ook dat daarom de prijs niet naar de ‘Ramsay’ was maar een normale? Heeft hij alleen gekeken naar het modelnummer en niet marktonderzoek gedaan op Chrono op wat dan ook? Gevraagd of ik ‘m kon ophalen, dat kan wel. Maar Hannover is wel 3,5u rijden…

Schermafbeelding 2022-10-15 om 20.50.24

Maar stel dat je ‘m ophaalt, dan heb je natuurlijk ook nog als voordeel dat je ‘m eerst even kan beoordelen… Eens even aan de vrouw vragen of ze zin heeft in een dagje Hannover. Ja dat heeft ze wel. Waneer? Morgen al? Oké leuk. Dus, vanochtend de wekker, en wij op pad.

Eigenlijk is dit verhaal nu al veel langer geworden dan dat ik van plan was dus ik ga er een einde aan breien. Het horloge was er. Het was prachtig. De beste man sprak amper engels (en ik amper Duits) maar we zijn eruit gekomen. (Wel cash betalen graag, want banken zijn corrupt. Oke wat jij wil) . DONE!

Daarmee een korte inkijk in mijn bewogen afgelopen 48u. Nu GROTE BLIJ! (Want horloge EN leuke dag met de vrouw in Hannover gehad). PLAATJES

183 likes

Erg tof! Goed verhaal ook. Nu kun je tenminste met recht af en toe “this soup is dry” schreeuwen naar de kok des huises🤪

Maar ik kan me Gordon ook eigenlijk alleen maar heugen met dit horloge. Matchte altijd zo lekker met dat potlood achter zijn oren.

Mooie aanwinst, veel plezier er mee!

En ach 3,5 uur rijden… meestel pak ik dan pas mijn eerste pitstopje. :grinning:

2 likes

Mooi verhaal en nu genieten van je nieuwe aanwinst

1 like

Schitterend horloge en idem verhaal. Enjoy!

1 like

Wat een schitterende Breitling :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Heel tof! Gefeliciteerd! :beers:

1 like

Prachtig!!!

1 like

Prachtig verhaal. En horloge natuurlijk.

1 like

Leuk om te lezen en gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

Ik wist eerlijk gezegd niet dat die man fans had

1 like

‘Fan’ is een groot woord hoor. Maar ik mag z’n manier van doen wel qua hard werken, geen slap gelul en het belang van passie voor je werk/product hebben. Dat het soms ook een ontzettende pannekoek kan zijn staat buiten kijf. :wink:

2 likes

Oh, en belangrijkste: hij heeft een goede smaak qua horloges. :+1:

Mooi man! Een horloge met oprecht een verhaal.

Gefeliciteerd met deze NA.
Geniet ervan.

1 like

Goed verhaal en mooie NA, geniet ervan!

1 like

Is de Marktplaats van Duitsland. Net als Marktplaats van eBay is. Ik heb er meerdere horloges vandaan gehaald.

Gefeliciteerd met deze aanschaf! :ok_hand:

1 like

Top verhaal en na zo’n zoektocht en lange rit meer dan verdiend. Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan

1 like

Mooi verhaal en mooie horloge. Ik zou je wel afraden om de film copshop te kijken, daar gaat het niet zo goed af met het karakter Lamb.

1 like

Leuk verhaal en heel mooie aanwinst. Geniet ervan.

1 like

Dank voor alle reacties! :+1: Ik bedacht me nog dat ik erbij had kunnen vermelden dat dit model (voor wat ik heb kunnen vinden) zo’n 5 jaar in productie is geweest in de 90’s.

2 likes

Heerlijk, man! Gefeliciteerd!

1 like

Wat een toffe Breitling, erg leuk verhaal ook. Van harte ermee! :smiley:

1 like