NA: Wijzers voelen

Door wat vreemde toestanden heb ik al een tijdje een vreemd horloge dubbel (nee, dit is geen verkapt verkoop topic;))
Een horloge speciaal bedoeld voor gebruikers met een visuele beperking. Het glas is open te klappen zodat je kan voelen hoe de wijzers staan.
Lekker quirky, daar hou ik wel van.

Nou hou ik over het algemeen ook van “lomp groot”, en dat vinkje staat niet echt aan bij dit kleinood.

Na wat praten met een blinde collega kwam ik op het plan om voor een ander “voel horloge te gaan”

Lekkere maat, minutenwijzer is erg geinig om te zien bewegen. Ik moet alleen nog even wennen aan het aflezen.
Raar klokkie; da’s een pluspunt. De braille op de verpakking is een leuk detail .

Blij mee :slight_smile:

35 likes

Mijn vader en moeder hadden een bevriend stel. Zij was slechtziend; hij blind. Bij ons op bezoek vroeg ik als ventje van een jaar of tien aan Hennie (de man): " Hoe weet u, hoe laat het is?" " Ik luister naar het aantal klokslagen en verder voel ik op mijn horloge, hoe laat het precies is." Als een goochelaar opende hij het horlogeglas omhoog en met zijn vingertoppen las hij de tijd af.

8 likes

Weer een mooie aanwinst erbij :ok_hand:

Proficiat met dit bijzondere horloge … :ok_hand:
Staat of stond hier ookin het blauw ,bedacht ikme :smiley:

“Stond”
Tot deze middag …

1 like

Gaaf!

Gefeliciteerd !
Leuk horloge.

Leuk en op een bijzondere manier functioneel. Gefeliciteerd!

1 like

Leuk topic. Leuke horloges en vooral buitengewoon nuttig. Met blinden in de familie (her)ken ik de situatie.
Het horloge hieronder heb ik al eens eerder op HF getoond, maar hier mag ie dan ook nog wel een keer:
Mijn SINN vergulde zakhorloge:

Klepje open, geen glas, voelen met je gevoelige getrainde vingertoppen en weten hoe laat het is…

Op de foto: 11.07 - Uurwerk is een aangepast Unitas 6498 kaliber.

4 likes

Haha vette horloges

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzonder aanwinst!!
Ik wens je er een speelse tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Nice :wink:

Nice, gefeliciteerd

Tof horloge :grin: zeker het braille gedeelte :+1:t2:

Leerzaam, wist helemaal niet dat deze bestonden.

Raar klokje idd maar wel gaaf hoor!

Congratz!

Daar zou ik toch wel even mee moeten oefenen om de tijd af te lezen. Lijkt me knap lastig.

Nu ik er over nadenk: vroegâh hebben wij als zienden ook moeten leren klok kijken.

1 like