Goeiemorgen allemaal,
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe aanwinst mogen ophalen: een Hamilton Khaki Field Mechanical met de witte wijzerplaat (ref. H69439411)
Al langere tijd naar dit model van Hamilton gekeken en een paar keer de versie met de zwarte wijzerplaat om gehad, maar ik bleef altijd de witte versie het mooist vinden.
Met een kastdiameter van 38 mm draagt het horloge erg fijn om mijn smalle pols van 6,75 inch maar, door de iets langere lug to lug van 47 mm, heeft hij prima wrist presence. De kastdikte van net geen 10 mm maakt dat het horloge enorm comfortabel op de pols ligt.
Binnen de 50m waterdichte kast tikt (21600 vibraties/uur) het handopgewonden Hamilton H-50 uurwerk, wat gebaseerd is op het ETA 2801-2. Mede door het lage tikgetal, weet Hamilton dit uurwerk een gangreserve van 80 uur te geven.
De Hamilton komt op een groene nato waarvan de loops en gaatjes voor de gesp van leer zijn. De band voelt stevig aan en is comfortabel op de pols (geen hard nylon). Over het algemeen vind ik nato’s niet zo bijzonder maar dit horloge maakt het dragen ervan een uitzondering. Dit komt voornamelijk door de prachtige wit gekleurde wijzerplaat waar bijna elke kleur band goed op zou staan.
Ik heb een paar leren bandjes geprobeerd maar door de langere lugs ontstaat er een ruimte tussen de horlogekast en de band zelf. Dit vind ik best jammer maar het schijnt dat dit een bewuste keuze is geweest om ervoor te zorgen dat elke nato of zulu band er tussen past. Of dit ook daadwerkelijk de reden is, weet ik niet zeker.
De Hamilton is mijn eerste field-watch en ik denk dat dit een mooie aanwinst is binnen mijn collectie, welke uit een drietal vintage Omega’s en een aantal duikhorloges bestaat.
Na een hoop tekst, hieronder de foto’s!