Overwoog al een tijdje om tropic strap aan te schaffen voor mijn Seamaster maar de tropic strap die ik hier al liggen had (denk van mijn yema) lijkt zowat “afgesneden” tussen de lugs wat ik niet zo kan smaken.
Blijkt dat heel veel tropic straps zo afgewerkt zijn maar bij sommige merken loopt het patroon wat mooier door tussen de lugs wat mij persoonlijk meer aanspreekt.
Voor de geïnteresseerden enkele voorbeelden die ik gevonden heb
Joseph Bonnie
Wolbrook
HGP
Na wat opzoekingswerk is er een groot vermoeden dat die van JB en Wolbrook dezelfde zijn
Zit wel een redelijk prijsverschil op 69€ voor JB vs 56€ voor de Wolbrook
Nog altijd vrij prijzig maar een 2+1 gratis actie bij Wolbrook heeft me nu toch over de streep getrokken
Vandaag aangekomen
Lijkt heel goede kwaliteit, heel soepel en mooi afgewerkt.
Voorgeinstalleerde pushpins zitten echt wel vast in de strap maar lijken goed van kwaliteit dus die heb ik laten zitten.
Wel een heel lichte rubbergeur van dichterbij zal vermoedelijk wel weggaan na een tijdje
Leuk! De gaatjes liggen wel ver uit elkaar, kon je een prettige lengte vinden voor jezelf…? Extra gaatje prikken kan natuurlijk altijd, mijn leren banden hebben bijna allemaal wel een paar extra ponsgaatjes…
stalen/OEM rubber band (20mm lugwidte) springbars zijn 22,428 mm, leer/nato banden zijn 23.317 mm. Als je de springbar van een leren band voor staal gebruikt is het erg lastig om die daarna te demonteren omdat je niet bij de kraagjes komt.
Leuk, ziet er mooi uit. Zelf zweer jk toch echt bij de originele rubber band van Omega. Voor mij is dat de band dat ik veel vaker naar rubber ben gaan kijken. Helaas voor nog geen enkel ander horloge zo’n goede vand en look gevonden.
Als het goed is hebben ze een vanillegeur. Die wordt er aan toegevoegd om de rubbergeur te maskeren en hij zou na verloop van tijd minder moeten worden. Ik heb drie Wolbrooks met rubberen band (en met de gratis extra band), de oudste is nu dik een jaar in mijn bezit en ruikt nog steeds naar vanille.