NA: XAM Diver One

Tja, hier past een verhaaltje bij!

Recent verkocht ik een oranje Zealande bandje van mijn Seamaster. Nieuw kost zo’n rubbertje 150, ik kreeg er 100 voor terug, geen probleem. Ik houd van oranje, maar ben ook wispelturig, nu zit er een mesh op de seamaster.

Ineens had ik zin in een uitdaging! Wat is er nu in horlogeland te koop voor een meiertje? En dan bedoel ik geen bandje, maar een horloge!

Dan krijg je onvermijdelijk te maken met Russen, Chinezen enz. Zit soms ook wel iets aardigs tussen, maar heel vaak is het gewoon troep.

In mijn zoektocht om mijn meier kwijt te raken kwam ik op MP een XAM tegen.

Enkele jaren geleden was er een treinconducteur die zin had in een avontuur en bedacht de XAM Diver One. Het horloge was vernoemd naar zijn zoon. Hier op HF werd er even aandacht aan besteed en ik zag m ook wel voorbij komen. De prijs lag net onder de 100 euro en direct gingen de alarmbellen af, dat kon niets zijn… :flushed: Er werd even over gesproken op HF en als ik nu teruglees zie ik dat men toch wel positief was, maar ook dat er summiere info was mbt bijvoorbeeld de maten van de kast. Er riep iemand dat 46mm te groot was voor zijn pols. Maar die 46mm is de L2L… de diameter is 44mm. Die maten maken het horloge gelijk erg draagbaar, mijn 41mm Seamaster heeft ook een L2L van 46mm.

Zoals gezegd houd ik van oranje en de wijzers van deze kloeke duiker springen er uit! Bovendien met saffier en een Ronda Quartz erin! Kennelijk heeft Paul Dillewaard nog wat stock over dat hij op MP verkoopt. Voor 69 euro wel te verstaan. Na een prettig contact stuurde Paul de XAM op. Wat een degelijk en strak uitgevoerd horloge, ongelofelijk! Mooie kastvorm, 13mm hoog, prachtige satijn brush, strakke lijnen! Kroon op 4, robuuste bezel die retestrak maar soepel draait en klikt, geen backplay! Mooie zwarte dial, clean en strak en met een belachelijk goede lume!

Wat een triple DDD (Dikke Degelijke Duiker) is dit zeg! Ja, hij is ook in den verre geproduceerd, maar wel supergoed!

Alsnog chapeau Paul!

TIP aan den lezers: kijk ff op MP… als je mazzel hebt scoor je nog een toekomstige collector :grimacing:

17 likes

Duikers spreken mij niet zo aan. Maar indrukwekkend wat je voor €69 kunt kopen.

En ik snap ook wel dat de grote merken een berg aan overhead hebben. Ontwikkeling, eigen productie, marketing, etc.

1 like

Met een Ronda en saffier geen gekke prijs.

Wat is jouw polsmaat: 44mm + dikke kast is mij al snel te fors.

Veel plezier van je aankoop! :+1:

1 like

Mijn pols is een krappe 19cm. De zeer korte L2L maakt hem ook draagbaar voor wat dunnere polsen lijkt mij. 13mm dik valt ook mee, oogt forser dan in werkelijkheid!

1 like

Echt wel :facepunch:t2:

Ja, bizar gewoon!

1 like

Leuk zomerhorloge :+1: en zeker voor die prijs!

Wie noemt zijn zoon nu Diver One :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Nee, Xam :grimacing:

1 like

Gefeliciteerd !
Leuk horloge voor weinig.

1 like

Thnx!

1 like

Een koopje dat er gewoon lekker uit ziet.
Geniet van de aanwinst.

1 like

Gewoon een toffe kloeke duikklatsert :upside_down_face:

1 like

Thnx, gaat lukken!

Zeker :facepunch:t2:

1 like

Is dat een eufemisme voor hij raakt ze niet kwijt? :grimacing: Het is een flinke, veel plezier ervan.

1 like

Hoi, ikzelf heb dit horloge ook al een aantal maanden in bezit.
Douchen, zwemmen, etc, totaal geen probleem.
Kwalitatief gewoon super, draagt fijn, mooie band.
Tijdafwijking is echt minimaal, in pakweg 4 maand iets van 4 seconden, en kwalitatief sappige glas, geen kras te bekennen.
Raad het echt aan….

2 likes

Ja, echt een topper, zeker voor die paar knaken!

Zou zo kunnen zijn, maar dat is - ondanks het karakter van de door jou gebruikte term - wat mij betreft een negatieve veronderstelling die afbreuk doet aan een naar m.i. moedig initiatief om zelfstandig een horloge in de markt te zetten, net als een aantal andere - bejubelde - horloge ondernemers die hier hun waren aan de man proberen te brengen :wink:

Dank je, dat gaat zeker lukken!

1 like

Ach ik zit zelf in de verkoop dus het zou een omschrijving zijn die ik ook zou kunnen gebruiken.:rofl:

1 like

Ben scheeps schilder, gebruik hem als horloge, leg hem niet in de kast, maar draag hem ook intensief, zit kwalitatief beter in elkaar als m’n dagelijkse Seiko, zegt genoeg, en water ziet het horloge dagelijks. Chinees of niet, gaat mij om duurzaamheid en die is meer dan prima.

1 like