Bonjour!
Ben niet zo’n schrijver maar ik lees altijd met veel plezier NA’s, zeker als ik op zoek ben naar iets nieuws. Dus dan moet ik zelf ook maar aan de bak! Wie weet heeft iemand er wat aan.
De laatste tijd was ik mijn bescheiden collectie wat aan het veranderen. Ik had eindelijk een beetje een idee hoe het eruit moest komen te zien. Dus kwam er een Junghans Form A en wil ik nog graag een toolwatch maar was er nog niet uit welke. In de tussentijd wel de Alpinist en de SKX verkocht en mijn Alpina staat nog te koop.
Totdat ik net als @StefanM ook begon te twijfelen of ik niet een Flygraf moest kopen, na het lezen van het mooie stuk van @Fate_Amenable_To_Change over zijn aanschaf van de Yema.
Erg mooi horloge, zal ik het doen of niet, nu met korting te koop op hun site…maar nee, blijf nou bij je plan dus niet gedaan. Tot @number4 ook met een Flygraf aan kwam zetten en erbij schreef dat hij niet zeker was of dit een blijvertje zou zijn. Aangegeven dat als de Yema weg moest, ik wellicht interesse had. Een week later meldde Luuk zich inderdaad en toen toch overstag gegaan. Die toolwatch moet nog even wachten.
Tot zover mijn zoektocht, terug naar de Flygraf. In het echt mooier dan ik als beroerde fotograaf op de foto krijg. Een wat glanzend/reflecterend saffier geeft zicht op een mooie sprekende wijzerplaat met opgelegde indices en veel details. De lijntjes op de wijzerplaat lopen door op de bezel.
Ik vind een wijzerplaat al snel te druk, maar bij de Flygraf past het allemaal op een of andere manier. De kast is mooi geborsteld en gepolijst. Het is een stoer ogend horloge, wat gedrongen en het is een dikkertje. De lugs zijn hoekig en drilled en geven het geheel een wat toolachtige uitstraling.
De bijgeleverde band is van canvas met een lederen binnenkant. Ik vind het niet prettig zitten, stug en met scherpe randjes. Ik heb er een (donkerblauw) bandje op besteld bij @slls, wat mooi staat en lekker zit.
Ik ben er erg blij mee, het is een mooie aanvulling en een blijvertje!
En dan nu toch een poging tot wat foto’s.
Merci pour votre attention et bonne journée!