Na al die tijd mezelf vergaapt te hebben aan de Yema collectie van @XXoF wist ik het zeker. Ooit wilde ik ook een Yema. Leuke sportieve vintage horloges die het juiste tijdsbeeld van de 70’s weten uit te stralen.
Vervolgens met regelmaat de verschillende verkoop plaatsen checken en plotseling was hij daar. Een Meangraf model tegen een aanvaardbare prijsstelling in een prima staat. Maar, in de beschrijving stond diameter 34mm zonder kroon. Da’s wel erg klein. Het zal toch niet. Nee, is vast een foutje.
Stoute schoenen aangetrokken en een winnend bod uitgebracht. Vanavond was het zover. Er lag een pakketje voor me. 38mm! Ben er blij mee!
Leuk, heb de laatste posts over Yema met veel aandacht gelezen, en ben ook verwend door de foto’s van @XXoF en die geweldige (ex) collectie Yema’s
Nu waren de meeste van die Yema’s wel te herkennen aan de namen (Yachtingraf, Rallygraf etc). Maar wat ‘doet’ de Meangraf precies? Waar komt die naam vandaan?
Volgens had Yema een tweetal racemodellen in de 70’s, de Rallygraf en de Meangraf. De laatste was volgens mij bedoeld voor op het circuit gezien de checkered flag op bijvoorbeeld de Meangraf Super Chrono’s. Hierbij nog een mooiere foto van de NA.