Ik word dit jaar 60.
Waar is de tijd gebleven? Het is echt zo snel gegaan….
Ik wilde daarom een horloge hebben als een symbool voor deze mijlpaal.
Dus op zoek naar een horloge uit 1966. Maar de meeste horloges uit die tijd zijn niets voor mij. Vaak erg klein en erg simpel. En als ik dan wel een model vond wat me aansprak, was het zo beschadigd dat ik er maar vanaf zag.
Ik had het hele idee alweer uit m’n hoofd gezet.
Totdat ik een paar maanden geleden via Facebook een nieuw model Yema voorbij zag komen: de Rallygraf Alpine.
Potverdikkeme wat een mooi horloge, was mijn eerste reactie.
Ik ben een rallyhorloge liefhebber. Ondanks dat ik verder niets om autosport geef.
Mijn allereerste horloge (ik was ongeveer 7 jaar gok ik) was een rally model.
En het loopt nog steeds!
Dus toen ik deze Yema zag was ik verkocht.
Maar ja, het was niet echt iets om m’n 60e mee te verbinden. Alhoewel…. Dat bleek wel te kunnen.
Toen ik op de website ging kijken, bleek het in een limited edition van 150 stuks gemaakt te worden. En ik kon zelf m’n nummer uitkiezen!
Uiteraard wilde ik 060/150. Maar die was helaas al weg.
Dan maar m’n geboortejaar: 1966. 066/150.
En gelukkig was die er nog.
Dit moest wel m’n 60e verjaardag horloge worden.
Gauw besteld zodat het nummer niet vergeven zou worden. En vandaag kwam het pakje binnen.
Er zit een mooie rallyband bij, maar zoals zo vaak met dit soort horloges is de kwaliteit van het leer niet echt goed.
Ik had nog een mooie distressed band van @vintage4all liggen. En die past perfect!
Ow en ik kreeg er nog een pet bij, van suèdine (nepsuède). Ik ga m niet dragen maar t is een mooi petje.
Uiteraard heb ik nog wat foto’s.
Het is een lastig geval om te fotograferen, dus ik ben zo vrij geweest een paar AI plaatjes te maken, naast de “echte” foto’s.