NA: Yema sous marine vintage diver

Het horloge wordt momenteel naar me verzonden.

Het betreft een handwinder uit de jaren 70 van het merk Yema. Met de nodige gebruikerssporen wat voor mij bijdraagt aan het karakter van het horloge in dit geval.

Ik kan over het betreffende horloge geen informatie vinden. Volgens mij is het een vrij zeldzaam horloge.

Weet iemand er wellicht meer over?

Hier alvast een foto. Zodra ik het horloge in mijn bezit heb, zal ik uiteraard meer foto’s maken. Ook ben ik van plan er een nato band op te zetten, dat lijkt me mooier dan deze leren band.

11 likes

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar wrist shots :wink:

1 like

Mooie! Vooral in Frankrijk erg populair, misschien is er op een Frans forum wel wat te vinden :slight_smile:
(Frans merk ook dacht ik?)

1 like

Leuk!

Ik krijg binnenkort een Quartz duikertje en een handwinder chrono van Yema binnen.

Als de aanzet 18mm is kan er een Tropic op :wink:

1 like

Ja inderdaad een Frans merk. Ik zal eens kijken of ik wellicht met behulp van google translate, wat op een Frans forum kan posten :slight_smile:

Cool. Welke chrono? Yema heeft een aantal erg mooie chrono’s.

Ik vermoed dat de band aanzet 18mm is.

De band aanzet kan ook 19mm zijn. Dit was nl. het geval bij de twee Yema’s die ik gehad heb.

1 like

Erg mooie duiker, een tropic bandje zou goed staan.
Wat is de diameter van het horloge?

Wat ik kan vinden op internet zal het waarschijnlijk een FE 4611 (France Ebauche) automaatje met datum snelverzet.

1 like

Thanks voor de reply.

Volgens de verkoper is het een handopwinder.

Een model wat er op lijkt is automatic. Dat is de Yema superman. Ik denk dat je daar de informatie over hebt gevonden.

De diameter zonder kroon is 36/37mm.

prachtige verkleurde lume!

1 like

Volgens mij betreft het een France Ebauches FE Cal . 140-1C

Sorry daar heb ik me in vergist.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FE_4611
Zou goed kunnen dat het dan een 3601 of 4601 is.

Hele eenvoudige. Heb even geen plaatje bij de hand.

Volgens mij betreft het een ‘fe 233 68’ uurwerkje

Op ForumAMontres kortom FAM is wel wat te vinden onder de Yemaiste-crowd.
Ook te vinden onder de naam LeJour voor de Amerikaanse markt trouwens.

1 like

Yema kom je Nederland niet heel vaak tegen maar in België en Frankrijk wel, vaak duikhorloges maar ook gewone dresswatches en andere horloges zowel quartz als mechanisch.

Het merk wordt in Belgie en Frankrijk ook meer gewaardeerd dan hier of in andere landen onder verzamelaars.

1 like

Jup, raar maar waar zijn de LeJour horloges meer gewaardeerd dan de Yema buiten Frankrijk.

Heb zelf 1 Yema. Een duizend meter duiker.

Plaatje?

Is een resto projectje.

Zo moet hij worden:

2 likes

FF snel deze links gevonden. Mooi duikhorloge zie ik in dit topic!
Is als merk vergelijkbaar met Mortima, kwam ook uit Frankrijk maar nu allang ter ziele ten gevolge van de quartsboom.
Ik vind diverse zeer aansprekende Yema horloges op het internet.
Dat er een ebauces in zitten I don’t care, zolang het maar gewoon loopt.

nog wat links.

http://www.mobcommunications.com/portfolio/web-development/yema-watches/

1 like