Ik zocht nog naar een leuk zomer horloge. Niet omdat ik hem nodig heb maar gewoon omdat ik een constante drang voel om meer horloges te verzamelen, jullie kennen het wel.
Yema ken ik via het forum maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit echt verdiept heb in het merk.
Totdat ik dit model tegenkwam en meteen het gevoel had dat dit wel mijn nieuwe zomer horloge kon worden. We hebben natuurlijk een EK en de olympische spelen in het vooruitzicht dus een oranje horloge kon niet uitblijven. Feit dat ze een hele mooie aanbieding hadden was ook niet vervelend
Hij is net binnen gekomen en ik ben er vooralsnog heel blij mee.
Ik houd van wijzerplaten met diepte en waar iets op gebeurt,
Leuk detail is dat de uurwijzer precies op de uren in de middenring uitkomt en de minuten wijzer op de kortere uurmarkeringen
Het contrasterende van de oranje bezel op de zwarte plaat vind ik erg mooi en de dikte is substantieel maar niet te dik met 12mm.
De plaat doet me denken aan de superocean en de kast(40.5mm) aan de superocean heritage die ik gehad heb maar dan 2mm dunner
Er zit een in-house yema2000 in ( ze noemen het in house tenminste maar wat daar precies de regels voor zijn durf ik niet te zeggen) het zal vergelijkbaar zijn met een selita sw200
Opwinden van het uurwerk voelt in ieder geval lekker solide en verfijnder dan een selita. Ook het verzetten van de bezel voelt erg goed.
Mooi horloge , gefeliciteerd! Laten we hopen dat je horloge veel geluk gaat brengen tijdens het EK. Als ze daadwerkelijk Europees kampioen worden graag tijdens de rondvaart de gracht in springen MET het horloge