NA: Yema Urban Classic - Ice Blue

Wat een dail zeg😍

1 like

Gefeliciteerd !

1 like

Dat is snel! Zal inderdaad wel flink geflopt zijn. Toch ~700 euro voor wat ik bij jou om de pols zie, al helemaal met een inhouse movement, is toch niet te duur. Het ijsblauw is wel mogelijk het meest spannende aan het horloge. Daarbuiten is het behoorlijk conservatief vormgegeven en dan is het ook moeilijk opvallen. Wat dat betreft al bijzonder dat je over horlogegesprekken begint. Het glas is mooi en ik denk dat omdat het een en al wijzerplaat is, het algauw iets groter oogt. De lug to lug is mogelijk met krap bij jou, maar als het het niet voelt is er geen probleem. Erg leuk horloge voor in een rotatie, zeker als je nog niet veel gekledere hebt.

1 like

Bedankt voor je leuke reactie :v:

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, al stelt het uurwerkje, wat ik zo op het www lees niet heel veel voor. Het gevoel (van mij) komt ook een beetje door het logo. Dat voelt een beetje goedkoop aan. De slecht afleesbaarheid 's avonds helpt ook niet mee. De mooi blauwe plaat maakt overdag echter een hoop goed :ok_hand:
Ook loopt het uurwerkje erg nauwkeurig :ok_hand:

Klopt. Goed omschreven en gek hoe het werkt in ons hoofd.

:+1::+1::+1:

1 like

Yema werd enkele jaren geleden bekritiseerd om zogenaamde inhouse movements die grotendeels van een ander zouden zijn. Ik heb geen idee hoe het nu zit met hun huidige uurwerken. Als ze het voor deze prijs kunnen aanbieden, dus concurrerend met Miyota 9s en Sellita, dan is dat best een prestatie. Je hoopt natuurlijk ook op vergelijkbare kwaliteit. En hoe zit t dan met onderhoud? Voor wie belang hecht aan een eigen uurwerk is dit hoe dan ook toegankelijk.

Ik vind het logo overigens niet storend. Ze hadden het mogelijk ook prima zonder de merknaam kunnen gebruiken. Yema is een merk met veel historie en daar mag je ook best trots op zijn, zelfs al is er wat kritiek geweest in recente jaren.

1 like