Binnen twee dagen binnen via Amazon express, mn nieuwe Yowao referentie AHW571
Kastmateriaal : bamboe !
Miyota quartz onder de bamboe motorkap, lederen band. De 20 mm brede band is goed van kleur, matcht het bamboe van de kast, al vraag ik me af of het gebruikte materiaal wel leder is.
Onder het hardlex crystal een mooie minimalistische Bauhaus wijzerplaat met prachtige matzwarte dauphin wijzers.
De 60 minuten ring is op subtiele wijze in de bamboe wijzerplaat gebrand en benadrukt het unieke karakter van dit bijzondere uurwerk.
Het horloge weegt inclusief de strap minder dan 30 gram.
Ik heb gekozen voor de ref. AHW571 vanwege de brede lugs. Hierdoor is het bandje erg smal tussen de lugs, maar gezien het bamboe lijken de brede lugs sterker en duurzamer de de smalle op andere types. Het blijft natuurlijk hout, vandaar deze concessie.
Nog even wat specs :
Kastdiameter 40 mm
Kastmateriaal bamboe
Crystal hardlex
Bandbreedte 20 mm
Bandmateriaal leder ?
Gewicht 27 gram
Loopwerk Miyota quartz
Wordt in doosje geleverd
Waterbestendig ja en nee volgens de omschrijving.
Samenvattend : ook deze NA komt niet over mn Scubapro ref. 513.014 heen, maar daar heb ik al 34 jaar last van. Mijn bedoeling was om de Yowao weg te geven maar daar twijfel ik nu over. Ik bestel er nog wel eentje bij, de aankoopprijs was namelijk slechts €22,47 inclusief verzendkosten.
Uitsluitend positieve reacties, door het unieke kastmateriaal.
De sfeer om het uurwerk ademt duurzaamheid, eco en groen, ook al is het horloge geproduceerd in China.