NA: Zal (wie kent dit merk?)

Gisteren op de mat, Marktplaats koopje op basis van een slechte foto (dat zijn ofwel de grootste teleurstellingen of de beste deals :wink: ), deze Zal duiker.

Met 40 mm best een aardig stukje metaal voor om de pols maar zit heerlijk. De ring draait nog soepeltjes.
Kan nog wel een poetsbeurtje gebruiken (gaat hij krijgen ook) en eventueel nog een nieuw glaasje. Voorzien van een quartz uurwerk en waterdicht tot maar liefst 20 ATM.

Iemand die ooit van dit merk gehoord heeft? Ik ken het niet en op Google word ik er ook niet veel wijzer over. Kan daarom ook maar moeilijk een inschatting maken van de leeftijd, hoewel ik gevoelsmatig aan de early '80’s moet denken.

Groeten,
Wouter

5 likes

Zal mij benieuwen.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Leuk! Plaatje van uurwerk kan misschien ook helpen in de datering.

1 like

Goeie.
ZAL 'm straks ff openmaken.

Wel leuke klok, ben ook benieuwd

Wat zal erin zitten?

Ennnn… {tromgeroffel} het is een Harley Ronda 375 Quartz.
MƩt extragratis plakbandje voor de loszittende batterijklem (of hoe dat heet), dus dat maakt het dan wel weer een uniek exemplaar :wink: .

Mazzel dat die spoel niet stuk is! Lijkt al wel wat aan gesoldeerd te zijn.

Oh verdraaid je hebt gelijk. Ik had wel een plekje gezien op de spoel maar hem nog niet onder de loep gehouden.
Nou ja, dit soort uurwerkjes zijn als het nodig is volgens mij nog wel ergens te krijgen. No problem at all.

Kan het zijn dat de letters ZAL er nadien op geplakt zijn?

1 like

lijkt behoorlijk op deze modellen

2 likes

Ik vond deze nog

http://forumamontres.forumactif.com/t71060-zal-cal-a-schild

1 like

Ik ben ook even op zoek geweest. Het kastmodel lijkt voor meerdere merken te zijn gebruikt. Denk daarom niet dat het merk er later op is geplakt maar dat het gewoon een generieke kast (al dan niet met pvd coating) met variabele opdruk is geweest.

Ik wilde je idd wijzer op de ā€œsqualeā€ kast.

Is de binnenzijde van de deksel niet voorzien van meer info?

Mocht je hem binnenkort zat zijn hoor ik het graag :wink:

Dat zal mij worst wezen…

Ok ok… Past dat ja?

1 like