NA: Zealande

NA: Zealande

De mooie metalen band van mijn Omega ‘Peter Blake’ ontbeert een verstelbare sluiting. Voor mij is dit al jaren een bron van ergernis omdat ik er van houd dat een horloge pas zit, niet te strak en niet te los. Gevolg is dat mijn Omega (te) vaak bleef liggen, terwijl het zo’n verschrikkelijk mooi horloge is! Bovendien gekregen voor mijn 50ste verjaardag :heart_eyes:

Dus een paar keer iets anders geprobeerd, leder en rubber. Dan vind je makkelijker een goede pasvorm, je kunt een gaatje bij prikken en bovendien heeft (goed) rubber de eigenschap ietwat ‘sticky’ te zijn waardoor het horloge minder snel om je pols draait. Maar wat je dan mist is de mooie curved aansluiting op de kast.
Dus ben ik daar naar gaan zoeken en eigenlijk het enige dat ik kon vinden - buiten de originele - is de rubber band van Zealande. Wat direct opvalt is de prijs; 150 hele euro’s voor twee stukjes rubber! :money_mouth_face: Maar dat is wel aanzienlijk minder dan de 320 euro voor een originele… Bovendien is die laatste uitsluitend in het zwart te verkrijgen, de Zealande is er is zes kleuren!

Toch maar even verder ingelezen en dan kom je tot de conclusie dat dit toch wel top of de bill is qua rubber voor diverse top merken. Dat blijkt ook uit de enthousiaste reviews die hier en elders te lezen zijn, dus toen er alhier op HF één werd aangeboden heb ik die direct aangeschaft.

En de reviewers hadden niets teveel gezegd: het bandje is ultiem comfortabel, zo flexibel heb ik ze nog niet eerder gehad! En de curved aansluiting op de kast is fenomenaal, die doet niet onder voor de originele Omega band! De doornsluiting met Zealande gravering is ook van hoge kwaliteit. Het rubber is ook iets rekbaar waardoor de band heerlijk aanvoelt en altijd pas zit, je vergeet bijna dat je een horloge draagt, ik draag daardoor mijn Seamaster weer met plezier! :grinning:

Aanvankelijk wilde ik een Oranje band, daar had ik een plaatje van gezien en dat vond ik stunning op de Seamaster! Maar omdat er op het forum een zwarte aangeboden werd voor een schappelijke prijs besloot ik die te nemen. Zodra ik die een tijdje op de Seamaster had wist ik het al…. Die oranje moest er ook komen! Toen dacht ik nog even om daarmee te wachten tot het voorjaar, maar dat lukte niet, ten slotte kun je in de herfst en de winter toch ook vrolijke kleuren dragen?

Dus besteld bij Alexandre van Zealande en binnen no time was de oranje band er. Dan zie je dat een klein deel van de prijs in de presentatie zit, de band komt in een luxe verpakking met schoonmaakdoekje en een persoonlijke boodschap van Alexandre. Daar zou je op kunnen bezuinigen, maar ik vind het wel passen bij een high-end product!

Dus zoek je nog een lekker rubbertje? Zealande. :+1:

IMG_0980

En just for the fun ff een polletje, zwart of Oranje?

• Zwart
  • Oranje

0 stemmers

15 likes

Die Zealande banden dragen echt geweldig en zijn nog erg mooi ook. Good choice…

En t.a.v. je poll: Allebei

1 like

Ik kies zwart omdat het midden oktober is, maar ik zou in de zomer die oranje dragen. Het staat goed.

2 likes

Thnx!

Dat kan ook natuurlijk :grinning:

1 like

Top banden! Ik heb mijn Seamaster al tijden geleden weg gedaan maar de band heb ik nog. Kan hem niet weg doen omdat ze zo lekker dragen. Al weet ik niet of ik er ooit nog een horloge voor krijg :joy:

1 like

Dat was ook mijn plan, maar ik kon mij niet bedwingen om die oranje er nu even om te hangen :blush:

1 like

Heb zwart gekozen maar de oranje past ook goed bij de secondewijzer👍

1 like

Ergggg leuk topic Peter! En ik kan alleen maar beamen dat de Zealande zijn geld waard is, incl. de ervaring van Alexandre en zijn service :sunglasses:

Ik heb overigens op zwart gestemd… vindt ik persoonlijk wat beter bij het horloge passen, mede qua leeftijd van het model. Maar kan ook zijn omdat ik zelf momenteel over wat kleur beschik in de collectie hahahaha… anyhow… goede keuze die Zealande!

1 like

Thnx!

Was ook een lastige keuze, daarom maar beide genomen :yum:

1 like