NA. Zeldzame Zenith-adapt teruggevonden in Spanje

Overigens: Grote ja voor auto’s die er minder cool uitzien dan ze rijden. Ik hou daar van, en veel Volvo en Saab plaatste zich toentertijd moeiteloos in die categorie.

Op de dag dat ze het niet meer doen zijn wij allemaal zo dood als een pier, dus tel je zegeningen. De mens die allergisch is voor de natuur. Ik heb het altijd een interessant gegeven gevonden.

Hij verdiende het om nog eens aandachtig door te nemen. Die zijn dus niet op z’n plaats.

Maar ik werd wel nieuwsgierig naar die AS 2063.

Adolph Schild SA uit Grenchen. Ik wist niet eens dat het bedrijf bestond.

1 like

Geweldig verhaal en wat een prachtig horloge ! Echt heel gaaf en net wat anders dan normaal is wat 'm zo tof maakt. :ok_hand: :star_struck:

Veel draagplezier gewenst !

En wat betreft de 850, had je een speciale versie, want die hebben toch voorwielaandrijving (of AWD) ? :upside_down_face: :smiley: :wink:

2 likes

Dank voor de toevoeging. Leuk om te lezen!
In de Mondia ligt overigens een goudkleurig uurwerk dat er nog heel aardig uitziet. Ik zal er eens een foto van trekken.

Volvo’s en Saab’s met turbo uit die periode hadden dat ongelofelijk gave turbometertje. Kwam je in het oranje deel dan wist je hoe laat het was. Dat bleef altijd een feest. En het geluid van die vijfcilinder… ongekend heerlijke roffel.

Heeft u zelf hooikoorts? Want het is niet altijd ellende. Ik heb de wereld wakker zien worden, ken alle Tell-sell reclames bij naam en ken de smaak van koffie om 04.35 uur. Ik hou ervan, wakker zijn wanneer iedereen slaapt. Oh, en de Mondia is er indirect ook dankzij hooikoorts!.

En vwb die zegeningen, die tel ik zeker. Maar het is goed om er even bij stil te staan. Dank.

2 likes

Proficiat met de aankoop. Bijzonder horloge.
Leuk geschreven text.

1 like

Ik dacht dat ik achterwielaandrijving had… maar ik werd er hier op gewezen dat dat helemaal niet kan. Dus je hebt gelijk. Voorwielaandrijving.

Ach, ik kom er vaker achter dat ik dingen heb aangenomen omdat ik weigerde onderzoek te doen. Ik kwam er gisteren tijdens een etentje bij de buren achter dat the Scorpions uit Duitsland komen… en als je het dan terugluistert denk je… hoe heb ik dat niet kunnen horen!!! :joy:

2 likes

Nope. Bepaalde soorten stof en haar, dus ik kom wel met veel stofzuigen. :rofl:

Wat onder 75% van de omstandigheden beter rijdt. Maar driften moet je dan voor elkaar krijgen door ordinair zo te hoeken dat je uitbreekt.

Alsjeblieft, vousvouyeer mij eens niet. :wink:

1 like

Zoals u wilt. Excuses.

1 like

Heel apart mooi verhaal. Die datum bovenin spreekt mij ook wel aan. Verder was ik benieuwd hoe snel die T5 van 0 naar 100 ging destijds? Ik weet dat ze er ook in het geel waren, maar volgens mij was dat dan weer een t5r. Dank voor je verhaal.

1 like

Dank je! 0-100 in 7,7 seconden. Maar ik was nooit bezig met de teller, alleen met het geluid… wat een heerlijk geluid

1 like

Roffel…:wink:

1 like

Gaaf nog een Mondia Topsecond, ik heb er één met een rode wijzerplaat.
:wave:t2:

En ook super gaaf dat de jeugd denkt dat het een knipperend ledje is ipv een draaiend “vleugeltje” :slight_smile:

Ook hier een voormalig bezitter van een volvo 850 t5r … sedan die had een aftermarket extra grote turbo met een bijbehorende turbolag. Eerst doet ie niets en ineens een duw in je rug. Super fijne bak.

3 likes

Heerlijk leesvoer en een prachtig horloge.

Gefeliciteerd ermee !!

1 like

Mooi die rode plaat! Geniet ervan

1 like

Fantastische vondst!!! errug mooi en daardoor veel interessanter ( voor mij ) dan de enigszins steriele grijze Zenith waar je je verhaal beeldtechnisch mee begint. (nou ja, 2e foto dan dus eigenlijk)

Chris overleeft alles, en als we niet uitkijken dan komt er een reply waarin te lezen waar hij allemaal wel tegenkan voorzien van een muziekje. Chris , ik daag je nu niet uit,… laat het gaan, laat het gaan.
:smile:

Hoop dat ik je weer een keer tegen mag komen @Brodie, ook deze zou ik graag even om de pols willen :facepunch:

1 like