NA: zelfbouw SKX

Zoals ik in mijn voorstel topic destijds al zei was ik vooral op zoek naar een horloge om te modden. Allerlei opties zijn voorbij gekomen maar Seiko bleef mij het meeste trekken. Omdat SKX’en steeds duurder worden ben ik naar alternatieven (kopieën/hommages) gaan kijken. Al snel kwam ik er toen achter dat je ook losse kasten etc. kan kopen. Na wat wikken en wegen besloten om dit te gaan doen. Op die manier kon ik natuurlijk alle onderdelen van het horloge zelf bepalen. Door alle Covid-19 perikelen had de levering wat vertraging maar afgelopen vrijdag was eindelijk alles binnen. Toen de kids op bed lagen uiteraard direct begonnen met monteren:

Zaterdag nog wat puntjes op de i gezet (er zat nog wat stof onder het glas en de wijzers iets beter gemonteerd) en sinds gisteren zit hij om de pols :sunglasses:

Ik ben er erg blij mee! Vind hem zelf erg goed gelukt.
Voor de liefhebber hieronder de gebruikte onderdelen/leveranciers.
One Second Closer:
Zwarte PVD SKX kast
Mat gouden bezel, caseback, kroon en chapterring

Yobokies/Seikoboy:
Kanji goud/zwarte dial
Tuna wijzers goudkleur

Crystaltimes:
Mat zwarte 12 uurs bezelinsert

Namoki:
NH36
Domed saffier glas met AR

@Dao
Kanji 7s26 daywheel

Cheapestnatostraps
Zwarte NATO met zwarte PVD keepers/gesp

46 likes

Wow​:star_struck:echt super :+1:

1 like

Thanks!

Zeer geslaagd project! Ziet erg mooi uit :+1:

1 like

Gaaf! :+1:

1 like

Cool! Ook leuk de kanji in combinatie met de karakters op de dial

1 like

Die wilde ik er ook perse in hebben. Je was precies op het juiste moment met je advertentie :yum:

1 like

Ah tof, je hebt er een topic van gemaakt. Gaaf ding hoor :ok_hand:t3:

1 like

Goed gelukt! Mooie mod! :smile:

1 like

Gaaf!! Ik heb ook met dit idee zitten spelen. Al loopt het, als je alles inkoopt en geen SKX hebt om te modden, best in de papieren. Maar goed, geld moet rollen (liefst mijn kant op :joy: )

Geniet er van!!

P.s; als je dit doet, heb je dan per se een glazenpers nodig voor het glas of zijn daar andere oplossingen voor? Ik heb al het gereedschap wat nodig is, behalve zo’n pers.

1 like

@RNooij Zo’n pers heb je voor 5 euro op Ali, volgens mij lukt het niet echt tof als je een andere diy manier toepast…
@Juan1981 Super tof! Geniet ervan👍

2 likes

Thanks allemaal! Zonder glaspers gaat het denk ik inderdaad niet lukken. Maar zoals al genoemd voor een paar euro heb je er 1 op Ali.
Alle onderdelen bij elkaar optellen wil je inderdaad liever niet :zipper_mouth_face::yum:
Had ik ook een ander leuk horloge voor kunnen kopen :joy:

1 like

Heel gaaf man

1 like

Kijk, dan maak je het gewoon zelf, knap gedaan!

Wat was je nou kwijt aan materialen / onderdelen?

1 like

Cool geworden, ziet er goed uit!

2 likes

Gaaf, leuk om zo je eigen wenshorloge te kunnen maken!

1 like

Ik heb het eigenlijk niet exact opgeteld maar rond de €350 denk ik. Dat is dan met de NATO. Ik zit er over te denken om deze nog te vervangen door een zwarte metalen band, dus dan komt er nog iets van 50 tot 100 euro bij ben ik bang. Heb alleen nog geen mooie band kunnen vinden.

2 likes

Dat is dan niet echt een besparing, toch? SKX heb je onder de € 300.

1 like

Ja, maar daar komen dan ook alle mod onderdelen nog bij.

1 like

Mooi hoor! En hij mag ook best iets meer kosten dan een eenvoudige SKX; deze is (extreem) veel zeldzamer. Gaaf!

1 like