Zoals ik in mijn voorstel topic destijds al zei was ik vooral op zoek naar een horloge om te modden. Allerlei opties zijn voorbij gekomen maar Seiko bleef mij het meeste trekken. Omdat SKX’en steeds duurder worden ben ik naar alternatieven (kopieën/hommages) gaan kijken. Al snel kwam ik er toen achter dat je ook losse kasten etc. kan kopen. Na wat wikken en wegen besloten om dit te gaan doen. Op die manier kon ik natuurlijk alle onderdelen van het horloge zelf bepalen. Door alle Covid-19 perikelen had de levering wat vertraging maar afgelopen vrijdag was eindelijk alles binnen. Toen de kids op bed lagen uiteraard direct begonnen met monteren:
Ik ben er erg blij mee! Vind hem zelf erg goed gelukt.
Voor de liefhebber hieronder de gebruikte onderdelen/leveranciers.
One Second Closer:
Zwarte PVD SKX kast
Mat gouden bezel, caseback, kroon en chapterring
Yobokies/Seikoboy:
Kanji goud/zwarte dial
Tuna wijzers goudkleur
Gaaf!! Ik heb ook met dit idee zitten spelen. Al loopt het, als je alles inkoopt en geen SKX hebt om te modden, best in de papieren. Maar goed, geld moet rollen (liefst mijn kant op )
Geniet er van!!
P.s; als je dit doet, heb je dan per se een glazenpers nodig voor het glas of zijn daar andere oplossingen voor? Ik heb al het gereedschap wat nodig is, behalve zo’n pers.
@RNooij Zo’n pers heb je voor 5 euro op Ali, volgens mij lukt het niet echt tof als je een andere diy manier toepast… @Juan1981 Super tof! Geniet ervan👍
Thanks allemaal! Zonder glaspers gaat het denk ik inderdaad niet lukken. Maar zoals al genoemd voor een paar euro heb je er 1 op Ali.
Alle onderdelen bij elkaar optellen wil je inderdaad liever niet
Had ik ook een ander leuk horloge voor kunnen kopen
Ik heb het eigenlijk niet exact opgeteld maar rond de €350 denk ik. Dat is dan met de NATO. Ik zit er over te denken om deze nog te vervangen door een zwarte metalen band, dus dan komt er nog iets van 50 tot 100 euro bij ben ik bang. Heb alleen nog geen mooie band kunnen vinden.