NA: zelfgemaakt horlogekistje

Ik vind het hartstikke knap gedaan! Complimenten!:ok_hand::slightly_smiling_face:

En uiteraard heel veel plezier gewenst met het kistje!:+1:

1 like

Knap gedaan!
Cool ook, je ‘eigen kistje’ :smiley::+1:

1 like

Leuk zeg! Een eigen gebouwd huisje voor je horloges.

1 like

Knap gedaan! Resultaat is goed gelukt en je hebt eer van je werk, lijkt me win-win. :ok_hand:

1 like

nice hoor!

1 like

Leuk stukje huisvlijt. Veel plezier ermee. :+1:

1 like

Mooi. Da’s ook een idee zelf maken i.p.v. zelf kopen.:joy:

1 like

Heel leuk en ook mooi die koperen spijkertjes in het zicht :slight_smile: :+1:

Nog een paar maken en je zal er steeds handiger in worden :wink:
En tips:
Gebruik MDF hout, dit splintert niet en het is makkelijker te bewerken. Minpunt is dat het niet zo mooi is als het gelakte hout wat je nu heb dus je zal het dan beter in een kleur kunnen schilderen.

Tweede tip: maak een dichte box van hout dus zijkanten en boven en onderkant allemaal aan elkaar.
Zaag daarna je kist op een paar centimeter van de bovenkant doormidden (bijv op de zaagtafel). Zo heb je een ‘dikke’ deksel die exact op je kist past.
Maargoed ik weet niet of je de machines daarvoor heb natuurlijk.

4 likes

Dit ziet er gaaf uit, helemaal omdat je het helemaal zelf in elkaar hebt gedraaid. Top!

1 like

Als eerste , goed gedaan! Leuk hobby projectje.
Ik heb ooit een paar kisten gemaakt ook , hierbij wat tips.

De verstek gezaagde hoeken zijn met alleen lijm een zwak punt… als je deze inzaagt op de hoek , kan je in de gleufjes weer een wigje hout tikken en vlak wegzagen , wordt stukken sterker dan.

Onder in de box kleine blokjes/latjes monteren waar de bodem op kan rusten , evt met een hoek van 90 graden werken zodat de onderkant vlak blijft… dan gewoon vastlijmen.
Dan hoef je niet meer van buitenaf te spijkeren.

Koop wat mooi fineer… dan geef je de box een mooie uitstraling.

Keep up the good work!

2 likes

Een stuk schilders tape strak over de zaaglijn plakken wil ook nog wel eens helpen tegen splinteren. En een scherp, fijn zaagje natuurlijk ook. :+1:

1 like

Oeh dat was inderdaad een slimme geweest! zorg je ook dat alles gelijk goed op elkaar past :slight_smile:

Bedankt allemaal voor de positieve reacties!

2 likes

Voor het geval je in je collectie een of meer solar horloges zou hebben, dan is een transparant venster in het deksel wel makkelijk… :slightly_smiling_face:

2 likes