NA: Zelos Aurora Ti Field

Te lang sinds ik een NA-topic heb gemaakt en vele horloges die ik hier mee tekort heb gedaan maar deze moet gewoon even.

Ik heb dus een nieuwe Zelos gekocht, leuk en sympathiek merk(je) uit Singapore in eigendom van Elshan Tang. Maar met merkje doe ik hem geen recht, in 2021 heeft hij ongeveer 10.000 horloges verkocht en dan heeft hij daarnaast ook nog een belang in Vilhelm en Ventus.

Zelos maakt zijn horloges vaak in beperkte oplages (geen gelimiteerde) en op is op in die specifieke uitvoering. Soms volgt er een opvolgende productie maar die is altijd afwijkend qua uitvoering en dan meestal met een andere wijzerplaat.

Nou heb ik in het verleden al een Zelos gehad en die is uiteindelijk weer vertrokken. Reden was dat ik meer dan genoeg duikers had en wat anders wilde proberen:

image
Zelos Swordfish 40mm

image
Zelos Swordfish 40mm

Zelos Swordfish 40mm

Erg mooi afgewerkt voor een horloge in die prijsklasse met een gestructureerde sandwich wijzerplaat.

Naar aanleiding van een topic hier op het forum was ik op zoek gegaan naar een horloge met een aventurijn wijzerplaat, ook ooit gehad in een Balticus maar dat was geen horloge maar een moordwapen wat ook de tijd aangaf dus ik zocht wat draagbaarders.

Balticus Stardust 88mm

Ik belandde op de pagina van Zelos waar een timer netjes aftelde tot dat er een release live ging binnenkort. Heb hier zelfs nog plaatjes van gedeeld met horlogevriendje @anon53002072EV maar dat is niet zo’n paradijsvogel als ik soms ben dus die kocht een Tudor Ranger :expressionless:

Ik had mijn ogen gezet op de nieuwe 38mm Aurora Field Ti ‘Aventurine’:

Volledig titanium, bescheiden maat met het oog op de aanwezige wijzerplaat. 1200 Vickers hardheid, 200m WR en AR coating op de binnenkant van het saffier. Quick adjust op de clasp en een oerdegelijk Miyota uurwerk. Cool die wil ik hebben dus.

Ik zit netjes ingelogd te wachten tot het timertje op 00:00:00 staat en poef, uitverkocht…
Nou ja kak, maar had ik al verwacht en had dus al een back-up plan: de Aurora Field 38MM TI 'Nebula’ en die had ik dus wel binnen de 2 minuten die nodig waren om uit te verkopen :+1:t2:

Tussen bestellen en verzenden zat een maandje (precies als aangegeven, hou ik van) en na verzenden duurde het nog drie dagen om vanuit Singapore via Bahrein, Leipzig en Amsterdam bij mijn voordeur aan te komen:

Mijn vorige Zelos zat nog in een houten kistje wat deed denken aan een sigarendoosje, nu zitten ze in een volledig aluminium kistje met plek voor 3 horloges, toch een leuke extra:

Oordeel: gaaf weer een paarse plaat in de collectie. Eigenzinnig past wel bij me.
Ondanks het Titanium toch best wel zwaar nog door de dikte en de dubbele kastbodem. Een driewijzer hoeft van mij niet dikker dan 10mm te zijn, zeker niet zonder datumaanduiding.

Eindstand:

• ik heb weer een apart horloge er bij
  • ik heb een pesthekel aan wachten dus dit doe ik niet meer
  • is het een blijvertje :man_shrugging:t2: de tijd zal het leren…

En nog een filmpje (van iemand anders): https://youtu.be/gq0OvEE__Ss

34 likes

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd. Leuk ook met dat mooie kistje!

1 like

Ik vind hem tof Rik! Heerlijk kleurtje en die lume is :ok_hand:t3:

Zijn de indices op tussen de 3,6,9 en 12 nou ingesneden?

1 like

Zelos! Love it :ok_hand:t3:

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Ja, weer een sandwich plaat :hugs:

1 like

Kicke paarse sandwich plaat, leuke aanwinst.

1 like

Al je plaatjes al gezien en gedeeld met alle totaal ongeinteresseerde mensen om me heen :rofl:

Heel cool Rik! :metal:

2 likes

Mooie kleur! Geniet ervan.

1 like

Je kan niet alles hebben hè. Paradijsvogels moeten er ook niet teveel van zijn want dan wordt het weer zo gewoontjes :rofl:

Prachtige aanwinst, jammer dat je de aventurijn niet te pakken kon krijgen. Zelos heeft ook een plekje in mijn hart :smiling_face_with_three_hearts::

1 like

Prachtig merk Zelos. Mooi exemplaar heb je gekocht!

1 like

Super leuk en mooi horloge.

Vind jou horloge smaak /lef heerlijk!
Jij durft te kopen waar ik alleen naar durf te kijken…
Super mooi!

1 like

Toffe aanwinst zeg! Mooie wijzerplaat ook. :heart_eyes: Van harte en veel draagplezier. :blush: :+1:

1 like

Leuke aanwinst met een prachtige wijzerplaat. Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt. Ik vind hem erg gaaf!

1 like

Gaaf ding :+1:t2:

1 like

Die wijzerplaat vind ik echt prachtig! Geniet van je NA

1 like