NA: Zelos Hammerhead meteorite bronze

Hallo,

Lang geleden dat ik voor het laatst een NA heb gemaakt. Waarschijnlijk omdat veel van wat ik in de “collectie” heb bekende modellen zijn en hoewel nieuw voor mij voor veel van jullie waarschijnlijk oud nieuws :wink: Bij deze NA heb ik het idee dat dit nog wel eens anders kan zijn, aangezien ik de eerste (en misschien wel laatste :joy:) bezitter van dit horloge in Nederland ben.

Ik presenteer u de Zelos Hammerhead. Een bronzen duiker (CuSn8 brons) in 44mm. Binnen in dit 1000 meter waterbestendige horloge klopt een Seiko NH35 uurwerk. Op zich allemaal niet zo bijzonder. Wat wel bijzonder is, dat is de wijzerplaat. Deze is namelijk gemaakt van meteoriet. Om precies te zijn de muonionalusta meteoriet, gevonden in Zweden. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muonionalusta Het idee dat mijn wijzerplaat miljarden jaren door de verste uithoeken van het heelal heeft gezworven vind ik aardig cool :sunglasses: De bezel is van keramiek en draait bijzonder strak en zonder enkele speling. De lumen is een andere toffe feature, door het gebruik van blauwe en groene lumen. Ook is het logo op de kroon voorzien van lume.

Of het een blijvertje is durf ik nog niet te zeggen. Het horloge is goed draagbaar en een leuke aanvulling tussen de duikfamilie Marinemaster, Sinn en PADI (niet op foto) maar moet zich nog wel bewijzen. Eerst eens een flinke laag patina opbouwen en wat karakter :wink: Het horloge werd geleverd in een mooie houten doos met watchrol, 2 extra banden (canvas en leer) en een tooltje.

Ik heb een poging gedaan om wat foto’s te schieten voor het idee, met name van de toffe wijzerplaat, maar ik ben geen fotograaf haha.

Bedankt voor het kijken!

Groet,

Jeffrey.

18 likes

Gefeliciteerd met je aankoop! het is zeker een interessante horloge met “unieke” materialen :wink:

1 like

Ben nog aan het twijfelen vindt hem super die wijzerplaat geweldig geniet er van. :slight_smile::+1:

1 like

Ik vind de wijzerplaat geweldig, de rest iets minder. Ik kan me niet voorstellen dat hij jouw duikersclubje doet blozen.

1 like

De Sinn en MM zijn van een andere klasse, zonder twijfel. Maar voor dit geld vind ik de specs super. Doubble domed saffier, 1000m WR, keramische lunette. Als hij z’n maagdelijke glanzende jasje heeft verloren is het ook een echte toolwatch denk ik :sunglasses:

1 like

Prachtig!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Aparte verschijning!!
Veel plezier met deze magische schoonheid!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Stoere Zelos, Jeffrey!!! Die meteorietwijzerplaat vind ik übercool, heb nog getwijfeld om dit horloge te bestellen toen de campagne voor deze startte. Draagt ie groot of valt het allemaal wel mee?

1 like

Hij draagt prima! Ondanks z’n 44mm draagt hij een stuk kleiner dan m’n MM door de korte lugs. Rubberen band is van prima kwaliteit en mooi soepel.

Mijn polsomtrek zal 17,5-18cm zijn.

2 likes

Erg gaaf om te zien!

1 like

Prachtige klok, proficiat!

1 like

Na 5 dagen op zee en een aantal uurtjes in zout water is de glim er al aardig af :grimacing:

3 likes

Toffe klok. Kende ik nog niet maar fraai hoor, zeker als de kast nog lekker glanst.
Veel plezier gewenst van de Zelos.

1 like

Miljarden jaren oud? Dan heb je gelijk een supervintage te pakken.

Ik moest gelijk aan deze Omega denken met meteoriet dial:

.

1 like

Dat is een gaaf ding zeg! Die kende ik nog niet eens… De prijs zal wel een beetje afwijken van de mijne, maar zo te zien wordt er voor de wijzerplaat gebruik gemaakt van dezelfde meteoriet.

Slechts € 12.800, incl btw dan wel :slight_smile:
Mooi, maar ver buiten mijn budget.

Ik heb laatst een grey side of the moon met platinum wijzerplaat mogen vasthouden en bekijken. Wat een geweldig horloge is dat zeg. Naar deze ben ik dan ook erg benieuwd, maar die zal moeilijk te vinden zijn denk ik.