Ik heb al geruime tijd het idee om eens een leuke GMT te kopen. Aangezien moederlief in Las Vegas woont en ik haar niet altijd op onnozele tijden wilde bellen, leek dit wel de beste optie.
Ik maak mijzelf dit ook wijs natuurlijk zodat ik weer een reden heb om wat nieuws aan te schaffen
Het moest in ieder geval een horloge zijn met een GMT module waarbij de GMT wijzer onafhankelijk ingesteld kon worden. Heb in het verleden ooit wel eens een gehad waarbij de GMT wijzer gelijk met de urenwijzer meedraaide. Dat was dus niks.
Maar een betaalbare en goed ogende GMT liggen niet voor het oprapen, tenminste niet in mijn budget
Tot het moment dat er hier een aangeboden werd, waar ik eigenlijk gelijk door de looks van het horloge verkocht was. Gelijk maar even wat achtergrond informatie over dit model opgezocht en toen wist ik het eigenlijk al. Deze moest het worden. Ik was zelf niet zo bekend met het merk Zelos, maar na wat speurwerk kwam ik er achter dat Zelos best wel meerdere leuke modellen op de markt had gebracht .
De GMT dus. Hij werd netjes geleverd in een pouch welke weer in de welbekende houten box zit. Stalen garantie kaart is ook anders dan anders. Deze werd geleverd met een leren en een tropic strap. Een zeer fraai horloge wat boven mijn verwachting is. Het horloge is goed afgewerkt en de kwaliteit voelt goed aan. De meeste horloges van mij hebben bijna allemaal een gedrukte dial. Daar is niks mis mee, maar een dial waar wat meer aandacht aan is besteed, heeft net dat beetje meer. De indices zijn mooi opgelegd die een beetje onder de chapter ring of hoe deze ook mag heten verdwijnen. De bezel is van het type “ball bearing” dus klikt lekker soepel en zeker en de insert is van saffier. Verder huist er een ETA 2893 in met gedecoreerde rotor. Logo op de kroon en buckle. Kortom een fijn horloge wat er goed uitziet en ook nog eens prettig draagt met zijn bescheiden afmeteing van 40 mm en lug to lug 46 mm.
Nu eerst maar wat plaatjes
Tja en toen kwam deze Swordfish SS met. Salmon dial hier op het forum te koop.
Wat doe je dan
Over de bouwkwaliteit van dit merk hoefde ik mij dus geen zorgen te maken. Dat is wel dik in orde. Het uurwerk is de bekende Seiko NH35 dus dat is ook ok, 200 m wr, saffier met inner coating, allemaal ok.
Maar wat hield mij eerst tegen dan, de kleur van de dial. Tja die is pink salmon en misschien niet een eerste keuze die je maakt bij de aanschaf van een horloge.
Maar goed, voor mij valt groen, geel, rood wel af. Daar heb ik niks mee. Zijn ook vaak felle kleuren. Zwart, grijs en blauwe wijzerplaten heb ik genoeg. Dus misschien toch maar de stoute schoenen aantrekken en de gok nemen? Ja dus. In het ergste geval kan ik er misschien nog een andere dial opzetten
Dus overgegaan tot de koop en toen kwam het horloge binnen en was ik een beetje overdonderd van de kleur. Ik was echt wat van fellere roze kleur uitgegaan, maar de kleur valt in het echt best wel mee. Het is meer een wat zachtere pastelachtige kleur, wat het horloge niet misstaat. Ok het zal niet ieder zijn smaak zijn, maar dat hoeft ook niet. Ik was er dus aangenaam verrast door. En ook deze dial heeft weer wat aparte accenten. Zo zijn de uur markeringen uit gefreesd/geknipt/gesneden of op wat voor manier dan ook. Het ziet er wel fraai uit. Zo ook de 12 kantige rand om het saffier heen, met daar aansluitend de bezel, geeft ook een apart effect. De stalen band heeft pennetjes waarddor deze heel makkelijk te verwisselen is met rubber of leer. Dit zijn nu net die kleine zaken die Zelos van een soortgelijk merk onderscheidt in mijn mening.
In ieder geval twee mooie Zelos horloges aangeschaft en zit stiekem al weer naar een Zelos Mako of een gewone Horizons te kijken.
Nu maar weer wat plaatjes.
En nog even een met beide. Bedankt voor het lezen.