NA: Zelos Mako V3 Bronze Hunter Green

Ik heb m’n broertje aangestoken met het horlogevirus en door hem vervolgens microbrand Zelos ontdekt. Een merk dat regelmatig experimenteert met niet alledaagse materialen/technieken, zoals meteoriet, carbon, aventurien, tantalium en damascus.

Vorige week was er een release van een aantal nieuwe varianten van de Mako V3 en aangezien ik nog geen bronzen horloge in m’n collectie had besloten daarvoor te gaan. Overigens van de 11 varianten zijn er momenteel nog 7 beschikbaar mochten er nog mensen interesse hebben:

https://zeloswatches.com/collections/mako

Specs:

Case : 40mm diameter, 20mm lug width, 46mm lug to lug length, 11.5mm thickness without crystal
Water Resistance : 300m
Crystal : Sapphire, 2.5mm thick vintage ‘Box’ style
Bezel Insert : Bronze
Movement : Miyota 9015 28800bph
Dial : Fume green dial with C3 X1 and BGW9 lume
Crown : Signed crown with lume

Foto’s:

22 likes

Schitterend dat brons! Van harte! :smile: :ok_hand:

1 like

Ah ook een van de nieuwste releases te pakken zie ik? Gaaf! die dial is echt te gek al zou ik er zelf die tropic op doen :ok_hand::ok_hand:.

1 like

Wow, tof ding :ok_hand:t3:die dial is gaaf.

1 like

Gaaf ding :ok_hand:t2:

1 like

Klopt ik was er vrij snel bij gelukkig :grimacing:

Tropic is voor de zomer. Deze vintage bruine leren band vind ik zelf overigens juist beter passen bij de bronzen kast met groene wijzerplaat (complementaire kleuren). Met de ontwikkeling van patina draagt de band ook bij aan een vintage look.

Heel mooi!

1 like

Ziet er gelikt uit :ok_hand:

1 like

Mooie tijd ermee :sunglasses:

1 like

Vet, en heel mooie foto’s!

1 like

Nice, vooral de plaat is echt top!

1 like

Mooi horloge!
Ook al is brons wel een heel oud materiaal!

1 like

je komt ze niet zo vaak tegen in die kleur, maar komt het nu door die geslaagde foto’s die je gemaakt hebt? … :heart_eyes:
en nog niets te zeggen van dat mooie kistje met de indrukwekkende Z op :star_struck:
en dan het horloge zelf, … de indicties en de wijzers spreken boekdelen naar mijn inziens :star_struck:
en de lumme, zelfs de kroon heeft een lichtgevende Z :+1:
ik moet toegeven dat het een geslaagd horloge is :ok_hand:
geniet ervan zou ik zeggen :smiley:

1 like

Heel erg mooi!
Dat groen met brons staat echt fantastisch.
Helaas uitverkocht zie ik in deze combi.

1 like

Deze combi is prachtig! Staat hier ook wel op de lijst.

1 like

Eens :slight_smile: van de 11 varianten sprak deze mij het meest aan. Al heb ik in de aanloop nog wel getwijfeld over andere opties omdat er nog nauwelijks foto’s beschikbaar waren die een goed beeld gaven. Maar m’n keuze heeft in dit geval goed uitgepakt.

Klopt, deze variant was als 3de binnen enkele uren uitverkocht. Er waren er ook maar 100 van. Al zijn de andere varianten ook zeker niet verkeerd.

1 like

Mooi horloge!

1 like

Nog wat mooie beelden van mijn model:

Van de 11 modellen zijn er nu overigens nog maar 4 beschikbaar (1x staal + 3x brons) en over 2 dagen gaat de prijs 100 dollar omhoog.