NA: Zenith chronograaf 1958

Na een bezoek aan de Zenith fabriek vorige week, was de tijd rijp voor een vierde Zenith. Ik ben een liefhebber van het merk vanwege de historie, kwaliteit en design. Ze hebben zeker lelijke lorren geproduceerd, maar zowel nieuw als vintage zijn er vooral ook pareltjes te vinden.
Zenith had vroeger een aantal, voor die tijd, best grote horloges. Die zijn heden ten dage heel goed draagbaar.

Deze chrono had ik al wat langer op de korrel. Nu de trekker overgehaald:

Hij heeft een 156d uurwerk. Chronograaf uit de pre-El Primero tijd.

Het horloge is in het verleden volledig aangepakt. Niet wat sommige vintage verzamelaars willen, maar het is zeer professioneel gedaan. Voor mij daardoor een horloge dat uitstekend dagelijks draagbaar is.

89 likes

Mooie aanwinst!

1 like

Leuk, maar mij lijkt er zo op het eerste zicht toch eea niet te kloppen. Die kastvorm met dikke platte bezel is zo on-typisch Zenith. Achterdeksel gesigneerd langs binnen?

Voelt voor mij zeer ā€˜samengesteldā€™, maar kan verkeerd zijn.

Mijn beste,

Proficiat met deze markante aanwinst!!
Een gezaghebbende vintage voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er een nostalgische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Is gesigneerd inderdaad. Zou mij zeer verbazen als hij niet klopt.

Ik vind het anders wel een heel knap en strak horloge die ook nog eens flink groot oogt op jouw pols .

1 like

Ik kom deze kastvorm icm dit uurwerk en wijzerplaat ook helemaal niet tegen

Ik zie deze layout van de wijzerplaat alleen terug in het onderstaand model,echter heeft die weer een dunnere bezel (en goud dan )
Al de stalen modellen hebben een tachymetre ipv een seconden layout.

156D movement 38mm

Nu heeft Zenith (en andere merken) zoveel variaties op de markt gebracht dat dit model wellicht wat minder beschreven is?

Edit,ik zie dat deze gouden ook een tachymetre layout heeft

2 likes

Ik heb wel deze kastversie eerder gezien, en ook weer enigszins andere met een bredere bezel zoals deze. Ook met deze wijzerplaat.

1 like

Ik vind hem prachtig !

1 like

Het is een plaatje.
Geniet ervan.

1 like

Is goed mogelijk,want google is natuurlijk geen referentie en vaak ook helemaal niet compleet.

1 like

Weer een pracht pffff jaloers hoor !!!

1 like

Mooi

1 like

Wonderschoon Tom :ok_hand: Van harte met deze geweldige nieuwe aanwinst.

1 like

Mooi uurwerk ! Goeie vangst.

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerdā€¦!

1 like

Beauty :ok_hand:

1 like

Erg mooi, veel draagplezier gewenst! :smile: :+1:

1 like

Heel mooi hoor! De stand van het kompas van de balans doet vermoeden dat een onderhouds beurt in de nabije toekomst handig kan zijn. (Staat nu heel erg op zijn langzaamst ingesteld, te lage amplitude?)

2 likes

Gevonden (echter wel met tachy indeling)

image

Beetje naar beneden scrollenā€¦

1 like