NA: Zenith Defy Classic El Primero

Omdat ik in December al een mooie CvdK had gekocht en er begin februari nog een Engels/Zwitsers pakketje deze kant op komt (Christopher Ward) moest ik het even wat rustig aan doen.
Dat leek aardig te lukken tot ik plots op een Zenith Defy stuitte…met wat battle scars maar dat vind ik niet zo erg want de Defy zou m’n daily beater worden.
3 keer is scheepsrecht en inderdaad, deze keer geen vreemde tegenslagen maar gewoon een Zenith Defy op de mat. :sweat_smile:

En hij valt niet tegen: op de achterkant zitten wat krassen en het bandje is wat apart (niet origineel) maar verder is ie perfect. De CvdK en Breitling draag ik enkel op speciale gelegenheden (schrik voor krassen) en dat is zonde.
Maar dit monster (waar ik in Budapest ooit verliefd op ben geworden maar toen toch de Breitling SOH genomen - mede omdat vrouwlief die mooier vond) durf ik elke dag te dragen - een krasje meer maakt me niet uit, dat geeft 'm alleen maar meer karakter.

En ik weet het, dit is 1 van de minst geliefde Zenith’s maar ik denk dat ik 'm daarom nog gaver vind. Een beetje ruig maar toch gesofisticeerd. Nu nog een Harley die bij m’n horloge past en we hebben de perfecte midlife te pakken :rofl:

Niet m’n holy grail (Dat is denk ik toch een Stefan Ketelaar) maar wel het horloge dat ik met heel veel plezier elke dag wil dragen. :muscle:

Ik voel een soort van rust.
Kan niet wachten tot het februari is :innocent:

Hier wat foto’s:

Iemand nog suggesties voor een nieuw bandje?

Bedankt voor het lezen en tot in februari denk ik :crazy_face:

53 likes

Gaaf ding, veel draagplezier!

1 like

Leuk horloge, is weer eens iets anders.:ok_hand::+1:

1 like

Heel gaaf horloge, gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Zeker niet ieders keuze (evenmin de mijne) maar onmiskenbaar Zenith en daarmee bijzonder.

Qua band zou ik voor iets moderns gaan, maar zonder de aandacht van het horloge te stelen. Sailcloth of carbon/fiber weave in het zwart, maar geen racing.

1 like

Fascinerend horloge! Gefeliciteerd.

1 like

Cool. Wel een flinke jongen, of valt het mee?

1 like

Stoer horloge. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een getalenteerde aanwinst!!
Ik kan mij goed voorstellen dat je hier ontzettend blij mee bent!!
Geniet er met volle teugen van.:+1:

En voor nu: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel tof en apart, veel plezier ervan :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier.

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Veel plezier ermee. :+1: Dat met die Harley moet wel lukken.

1 like

Gefeliciteerd met deze unieke NA. Bijzondere aanwinst en met een nieuwe zwarte of donkergrijze band ben jij voorlopig dagelijks het mannetje :+1:t2:

1 like

Dat is een hele fijne daily beater :+1:
Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Uit hun meest donkere periode :wink:

Van harte met deze aparte verschijning!

1 like

Ik vind het niet zo leuk voor de topic starter dat je dit noemt (in een NA topic nota bene).

Prachtige en unieke Zenith. Heel veel draagplezier gewenst! :blush: :+1:

1 like

Bijzonder en stoer ding! Geniet er lekker van!

1 like

Mooi toch ?! Weer eens wat anders :+1: en kleur is het nieuwe zwart.

1 like

Told ya

1 like