NA Zenith Defy Classic in Blue x 5

Al heel lang wilde ik een horloge uit de sportief/luxe klasse ( 24v - 350 pk - Ti – u kent het wel ) met een mooie blauwe wijzerplaat voor in de collectie. In staal wilde dat maar niet lukken, want vaak of net te groot of te zwaar op de pols, of de styling was het niet zoals met de IWC Ingenieur 3239, de DJ en Aquaterra`s, JLC wat te netjes, GO seventies te vierkant, Cartier Santos te klassiek, of het was weer te fel blauw, of in het onbetaalbare segment en ga zo maar door.

Fijne hobby want je blijft lekker bezig zo !

De GP Laureato was mijn eerste favoriet maar erg aan de prijs voor het basis uurwerk in de 38mm, die draagt als 40mm, en de 42mm – met wel een prachtig uurwerk ! en die draagt weer te groot vond ik.

En waarom blauw ? Ik vind het een van de beste combinaties met metaal en een mooie afwisseling met de meestal zwarte of zilveren wijzerplaten die ik al heb. En het past goed bij een blauw overhemd. Toen kwam Zenith Defy met de Classic in blauwe en/of opengewerkte wijzerplaat. En in Titanium, wat ik sinds mijn IWC Porsche ocean 2000 erg waardeer, want het is een bak lichter en niet zo glimmend als de stalen gepoetste alternatieven. Springt wat minder in het oog. En das fijn !

De kast deed me ook denken aan de Ingenieurs SL/3239 van IWC en daar heb ik wel wat mee, alhoewel ik van deze de bezel rand in het begin wat hoog vond. Maar ik heb inmiddels geleerd dat perfectie niet bestaat als ding maar dat dit hem zit in het accepteren van het geheel, en dan vallen de mogelijke minuscule minderpuntjes niet meer op.

! Tevredenheid is het nieuwe Geluk ! Kan zo op een Tegeltje denk ik ?!

Maat 41 mm is net aan okay voor wat ik zoek, en met een fijne laagte van 10,9mm is het prima met zowel long- als short sleeve, en draag ik mijn blauwe overhemden weer wat vaker :blush:. Prachtig afgewerkte band met al die facetten. En dat uurwerk…. Kijk dat uurwerk eens want, liefhebbende snob als ik ben, voor deze hoop centen moet er wel een mooi motortje in zitten. Liefst met siliconen, silicium, carbonium, graffeen of soortgelijke Space Travel materalen.

Kijk schat – zijn ze mee naar Mars geweest – mag wat kosten dus ! En ook nog wat gekleurde wieltjes d`r in en wat al niet meer. Behoorlijke PR van 50 uur, en je kunt hem zien hé, ze hebben er vanachter glas in gestopt ! En hij mag mee in bad met 100 mtr WR, kwaliteit dus !

Dus alle hokken zijn gevinkt en nu maar eens passen om te zien of het op de pols ook wat is. Want mijn voorgaande bestellingen vanaf alleen foto`s waren IRL niet zoals gehoopt en dat geeft weer een hoop rompslomp met terugsturen of zelf verkopen. Niet meer doen dus !

Toen de grafieklijnen van spaarpot en prijzen elkaar gingen kruisen, besloten om maar eens te passen maar dat is in Nederland is niet eenvoudig als je niet in Adam of Mtricht woont, en je in het geval van A`dam er ook liever niet gezien wilt worden. S&C zegt doodleuk dat Zenith uit het assortiment ( 2020 ) is, dus dat verstoorde de plannen en naar Dusseldorp was met Corona ook een tijdlang geen optie. Maar toen ik maanden later dan noodgedwongen toch de Rijn overstak voor een ander avontuur en de PC H. op wandelafstand was, kon ik snel ff window shoppen en zag ik daar zowel de blauwe als de skeleton versie liggen. En ik mocht nog naar binnen ook bij S&C - die daar dus wel Zenith hebben ! Dappere Frontline Workers aldaar !!

Ik moest bij beide wennen vanwege het toch iets groter dan verwachte formaat, maar mooi waren ze wel, afwerking en feel kregen direct groen licht en gaven een push in de goede richting. En ik was nog zeker niet overtuigd van het blauw- geen best licht daarbinnen want in daglicht is hij veel mooier - en die met de opengewerkte wijzerplaat is ook heel speciaal. Erg Mooi. Dus op hus an met wat foto`s voor de na-kwijl en verdere overpeinzingen.

Ruk, nog meer keuzes was niet de bedoeling bij dit trechteren dus kom op Man, hak een knoop !

AFLEESBAARHEID …want je gebruikt een bril - Rund !! Hé hé, een USP voor de blauwe want met die forse wijzers, gepolijst dansend in hoog contrast boven die diepblauwe oceaan, in een mooie trapezium vorm, (trapezoïde ? taps toelopend ?) die fijntjes gepolijst zijn en in combinatie met de flink gefacetteerde uurmarkeringen, die licht zweven boven de plaat als ware de zwaartekracht opgeheven, is het ding op ruime Covid-19 afstand helder af te lezen. Ook zonder bril ! En er zit ook nog lume op in zacht groen Pistachio, dus `s nachts zit je ook goed.

Helaas voor de mega interessante Skeleton wijzerplaat, die ook alle lof verdient, u wordt het niet. Overigens is die prima en normaal afleesbaar maar voor mij wat minder dan de blauwe.

En met de Blauwe heb je, gezien de kleurschakeringen, eigenlijk een 5-in-1 deal want al deze foto`s zijn op dezelfde afstand t.o.v het buitenlicht genomen, geen filter o.i.d, en ik heb dus minimaal 5 verschillende kleuren tot en met bijna zwart. Het is een fraai staaltje horlogerie in titanium ! En hij draagt lekker comfortabel.

Het soepel opdraaiende Eilite 670SK, deels geskelettoneerde uurwerk heeft een mooie zing toon als de rotor spint. Je hebt een prachtig uitzicht op het deels uit Silicium vervaardigde regulatie deel, bestaande uit de balans, ankerrad en palletvork in donkerblauw en Blurple ( paars blauw :blush: ) .

Opvallend is dat je de datum snelverzet alleen met de wijzers tussen 2 en 6 uur mag gebruiken volgens het boekje… dus zonder de wijzers te gebruiken de datum voor OF achteruit te verstellen! Maar dat als je dit middels de wijzers ( dus 24 uur doordraaien ) doet, het alleen mag door met de klok mee te draaien…. Beetje vreemd lijkt me, maar het werkt prima, zowel voor als achteruit. En dat is makkelijk in de roulatie. Slimme Jongens die van Zenith !!

Happy Sunday en Prettige Wedstrijd alvast !

Orange Boy Limited Edition :rofl:

115 likes

Een prachtding :ok_hand:

1 like

Van harte gefeliciteerd! Wat een beauty! :heart_eyes: :ok_hand:

1 like

Fantastische aanwinst, heel veel plezier ermee !

1 like

Zo mooi. Geniet ervan!!!

1 like

Van harte! Prachtig horloge. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd. Erg mooi verhaal en leuk horloge.

1 like

Mooie aanwinst! Beetje jaloers :grin:

1 like

Hij is geweldig. Geniet van deze prachtige Defy!
Bijzonder op oranje rubber, erg geslaagd :muscle:

1 like

Echt prachtig :kissing_smiling_eyes: :ok_hand:
En zoveel mooier dan die skeletversie!

Ik heb hem geloof ik al twee keer gepost in:

2 likes

Erg mooi!

1 like

Dank :pray:

1 like

Orange Rocks !

1 like

Prachtig, horloge :ok_hand:t2:
Die staat heel hoog op mijn grail lijstje.
Proficiat en heel veel draagplezier :+1:t2:

Dank :pray:

1 like

Wat een topper! En oranje band staat verrassend goed :ok_hand:.

1 like

Prachtig horloge, en blauw blijft inderdaad de beste kleur voor een wijzerplaat. Geniet er van!

1 like

Heerlijk horloge, geniet ervan en een groet van zijn skeleton broertje…

9 likes

Schitterende Zenith.
Proficiat met je aanwinst.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Verschrikkelijk mooi!:heart_eyes::+1:

1 like