NA: Zenith Defy Classic

Heel mooi, moet zeggen dat ik dit ook wel graag zou dragen.

Overigens verrassend dat de sluiting niet van titanium is. Heb je wellicht een foto met een stuk band erbij,… is het te zien qua kleurverschil?

Het banddeel is uiteraard wel titanium, de vlinder zelf niet.

4 likes

Nog maar eentje…

18 likes

Ik had het verkeerd begrepen!

Erg mooi, sluiting zelf ziet er ook mooi uit, hier ga je iig veel plezier van hebben. :ok_hand:

1 like

Thanks, ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

Is de band goed af te stellen met halve en hele schakels? Je hebt natuurlijk geen fijnafstelling met deze vlindersluiting…

Supermooi zeg! Hoe is ie qua gewicht? (Heb je t idee dat je wat om de pols hebt?) … vind tav je collectie dat het een mooie sportieve toevoeging is :ok_hand::smiley:

De schakels zijn heel klein, in feite allemaal halve schakels. Geen fijnafstelling. Maar voor mij nu perfect.

1 like

Hij is licht, maar je voelt hem wel. Je voelt dat je wat draagt, maar het is duidelijk lichter dan bijvoorbeeld mijn Explorer.

1 like

Wel serieus broekbollend dit hoor… :face_with_hand_over_mouth:

1 like

:heart_eyes:

Explorer vs. Classic defy?

1 like

Gaaf, een van de weinige echt toffe Zeniths wat mij betreft.

1 like

Dat is heel moeilijk. Zeker op dag 1 van een nieuwe aanwinst.

De Explorer voelt voor mij als een horloge waar ik vrijwel alles mee kan doen zonder zorgen. Een stootje of tikje, een eind onder water en de volgende dag weer onder een pak.

De Zenith is wat chiquer. Wat verfijnder afgewerkt. Geeft minder het gevoel van een alleskunner, ik zal er minder snel mee gaan klussen zal ik maar zeggen.

Ze zijn wel echt heel verschillend qua ontwerp ook natuurlijk.

3 likes

Snap ik helemaal.
Ik vind een Explorer ook echt gaaf en zou welkome aanvulling. De Defy Classic zie ik wel als een ‘concurrend’ maar zou ik in het weekend af doen voor een andere. Explorer zou ik in het weekend doordragen.

1 like

Prachtige aanwinst weer Tom!

En eindelijk Blauw in je collectie :wink::+1:

1 like

Yes!

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

Alles is hierboven al gezegd en geschreven dus ik heb deze x eens niets toe te voegen…

1 like

Prachtig!

1 like

Prachtig man… Inderdaad een pareltje. Prachtig geborsteld. Daar blijf je naar kijken. Zenith flikt het wederom.
Geniet ervan :ok_hand::+1:

1 like

Deze kan ik zeer zeker waarderen, prima keuze.

1 like