NA: Zenith Defy Revival A3648

Tja, daar was hij dan opeens. Een nieuwe aanwinst die mijzelf soms ook nog verbaast. Allereerst omdat hij daadwerkelijk om mijn pols zit, maar zeker ook omdat dit horloge aan een aantal voorwaarden voldoet, die mijn horlogehart nu niet bepaald sneller zouden moeten laten kloppen. Ik zal ze even opsommen:

• knaloranje (maar dan ook écht)
  • 15.5 mm dik
  • kroon niet op 3 uur
  • datum niet op 3 uur
  • geen taper op de band

Sommige leden hier weten dat ik op horlogegebied best aan de dressy kant zit. Noem het behoudend bling. Voor het idee altijd wel een duiker in de set, maar ik draag zoiets eigenlijk zelden. Liever een Datejust of een Tank. Het kan bijna met alles en draagt lekker, maar het is ook veilig.

Ik hanteer altijd de filosofie: je draagt doorgaans maar één horloge per keer, dus onzindingen als balans in je collectie, een thema, allemaal paarse platen, de obligate mix van complicaties, enorme aantallen, één horloge. Niets mis mee, maar allemaal niet (meer) voor mij. Een overzichtelijke set, die altijd wel wat in beweging is. Dat past. Toch begon zich al een tijdje het gevoel op te dringen dat er weer eens een echte knaller moest komen. Iets dat een grijns op je gezicht tovert, net even buiten de gebaande paden rondneust, maar ook goed draagbaar is.

Dat is gelukt.

Deze Zenith Defy Revival A3648 draagt zeer fijn, heeft een fraai en degelijk uurwerk, een waterdichtheid van 600m en een kastontwerp waar je u tegen zegt. Van de dikte merk je niets, de kleur knalt er echt van af, de datum zie je alleen als je hem bewust zoekt en die kroon op 4.30 topt het bizarre geheel af. De diameter van 37mm i.c.m. een bescheiden lug to lug, maken het apparaat ideaal voor mijn 16.5 cm pols. Voor mij minder van belang, maar wel een leuke wetenswaardigheid, is dat het qua dimensies een echte remake is van het origineel. Alleen heeft deze een transparant achterdeksel.

De reden dat ik er een topic aan wijd, is dat hij me zó ontzettend bevalt en een blij gevoel geeft. Je kijkt bij het 's avonds afdoen bij wijze van spreken alweer uit naar het moment dat de wekker gaat :grin: Dat gevoel bij een horloge is gewoon een tijd geleden. In de hobby is niets in beton gegoten, maar wel dat ik hier voorlopig een hoop plezier aan ga beleven.

Dank voor het lezen en / of foto’s kijken!

Nog eentje dan, omdat het oranje zo lekker contrasteert met blauw :crazy_face:

118 likes

Ik zag hem van de week al hier en daar voorbij schuiven. Heel erg tof man. :ok_hand:

2 likes

Gers.

Draag hem in goede gezondheid!

:face_with_peeking_eye:

1 like

Gefeliciteerd met deze knaller! Vooral als je normaal gesproken een Tank en DJ draagt kan ik me voorstellen dat dit niet het eerste horloge is waar je enthousiast van wordt. Hoe ben je bij dit horloge terecht gekomen en wat was de doorslaggevende factor voor je om tot aankoop over te gaan?

1 like

Man, wat een toffe Zenith! Gefeliciteerd!

1 like

Donders, daar heb je me even zeg :flushed: Meteen aangepast.

1 like

Zeldzaam voorval, dus des te groter het fanatisme.

4 likes

Die knalt er inderdaad wel effe uit zeg. Tof! Staat inderdaad goed op je pols. Gefeliciteerd met deze aanschaf!

1 like

Gaaf ding zeg! Nu al de mooiste voor Koningsdag.

1 like

De wristshot met het blauwe truitje maakt het verhaal duidelijk. Tof ding. Op het eerste gezicht niet door mij, wel erg gaaf.

2 likes

Terechte vraag! Zenith als merk spreekt me erg aan. Toen ik dit model totaal onverwacht paste, klopte eigenlijk alles. Ik snap ook heel goed dat het geen allemansvriend is, maar voor mij vinkte hij precies af waar ik naar op zoek was. Na een Tudor BB58 / 54, had ik de hoop op een compacte duiker wat laten varen. Tot deze dus. Een tweede passessie maakte duidelijk dat dit hem moest worden.

2 likes

Gefeliciteerd !
Best kleurrijk

1 like

Inderdaad een knaller :grin:

1 like

Je had er zo mee langs de Prinsjesdag route kunnen gaan staan😁 Ik kan het wel waarderen, een horloge buiten de gebaande paden. Erg veel plezier met deze erg oranje aanwinst!

2 likes

Je zit er boenk op.
Heel mooi.
Gefeliciteerd!

Wat hebben jullie Nederlanders toch met oranje vraag ik me soms af. Maar ik voel m. Kleuren = altijd goed

Ik denk meteen dit erbij:

6 likes

Wat een unit! Echt heel gaaf.

Dit is wel een beetje een statement-piece in je collectie. :raised_hands:

1 like

Stel je voor, die Benz en dan dat horloge aan de pols uit het raampje. Match made in heaven!

2 likes

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

Jaaa heel cool. Van harte! Zenith doet zulke kleurrijke dingen de laatste tijd. Top

1 like

Zo die kleur knalt zelfs door het scherm van mijn telefoon. Heel gaaf.

1 like