Eergisteren een superleuke deal kunnen sluiten met @Jelle92, tijdens een gezellig gesprek over horloges. En zoals dat dan gaat op het forum: voor je het weet heb je opeens een compleet nieuw horloge om de pols.
Deze Zenith Defy Skyline spookte al een tijd door m’n hoofd sinds ik ‘m ooit in het echt zag bij @CaptainSilver . Vanaf dat moment wist ik: dit is serieus next level. De prachtige wijzerplaat, de afwerking van de kast, en dan dat El Primero uurwerk dat je via de open caseback kunt bewonderen… gewoon een plaatje. Tel daar het snelle bandenwisselmechanisme bij op en je hebt een horloge dat écht blijft hangen.
Toch bleef het lange tijd bij dromen. Net iets boven budget, dus ik had ‘m maar even verdrongen. Tot ik ineens de advertentie van Jelle voorbij zag komen – Zenith Defy Skyline te ruil. En tot m’n grote vreugde zag ik dat hij openstond voor een Tudor Black Bay… Laat ik nou net m’n BB Harrods te koop hebben staan.
De Tudor heeft me echt plezier gebracht, prachtig ding. Maar als er een kans is om die te ruilen voor een Zenith die al zo lang in m’n hoofd zit, dan hoef ik niet lang na te denken. Zo gezegd, zo gedaan – en daar is ‘ie dan!
Ik zal er verder niet te veel woorden aan vuil maken. Deze Zenith spreekt eigenlijk voor zichzelf. Al doet ‘ie in het echt nóg meer dan op de foto, hoop ik toch dat ik met onderstaande kiekjes iets van m’n enthousiasme kan overbrengen.
Jelle, nogmaals dank voor de fijne deal en het leuke gesprek