Partners beleven de hobby mee, de een wat meer als de ander en met wat meer zin als de ander.
Enkele jaren geleden kocht ikzelf en vrouwlief al eens eenzelfde Seiko coctail. Eerder toeval, ik wou de blauwe en ze vond de roze wel iets hebben in de winkel en kocht haar eerste echte horloge.
Enkele jaren verder, zij draagt de seiko af en toe maar haar oog valt ineens op een Zenith Defy wanneer ze toevallig aan mijn bureau staat terwijl ik zoals vaak weer naar horloges lig te loeren. Ze vond het een prachtig horloge en zonder de small second ook in 36mm verkrijgbaar.
Ik had de Zenith Defy skyline 41 vorig jaar al eens gepast en het horloge bleef ergens in men hoofd spoken. Best al wat gekocht dit jaar dus niet meteen de bedoeling een impulsieve aankoop te doen.
Toch beginnen kijken en met het idee beginnen spelen om na x aantal jaar getrouwd te zijn dit cadeau te doen aan elkaar.
Enkele dagen later onderweg naar de noorderburen om de horloges te bekijken.
Mijn vrouw was meteen enthousiast over het horloge. Het horloge dat we voor ogen hadden voor mezelf was niet meer beschikbaar in de gewenste kleur. De zeer vriendelijke store manager heeft wat andere ideëen bovengehaald waarvan na veel passen er 1 zeer goed paste bij de smaak van het moment, het verhaal van 2 dezelfde horloges. Ik was eigenlijk in men hoofd verkocht al was het nog eens een upgrade van het oorspronkelijke idee. Gewikt en gewogen maar na 2 uur buiten gestapt met een grote smile op ons gezicht. Hier gaan we vele jaren plezier van hebben.
NA hem: Defy skyline chronograaf el primero
NA haar: Defy skyline 36mm