NA: Zenith El Primero Chronomaster 03.2150.400/69.M2150

Na het wisselen van een Speedmaster Reduced naar de FOIS, miste er een horloge met stalen band in mijn collectie. Geen enkel probleem, tot ik voor het eerst een duik ging nemen op vakantie. Want een Molequin bandje wil je niet de zee in meenemen.

Dus het begon te kriebelen. Maar welk horloge dan? Het moest iets zijn wat goed tegen een stootje kan, maar het liefst ook met een verhaal. Een paar mooie opties kwamen voorbij:

  • De Oris Aquis Clean Ocean: schitterend horloge met mooi verhaal wat verwerkt is in het product, namelijk een caseback van plastic afval uit de oceaan

  • De GMT II: mocht uiteraard niet ontbreken. Vooral de wat oudere versies met dunne lugs spreken me aan. Twee nadelen zijn dat door de oudheid de robuustheid ook vermindert, en de prijs

  • De FOIS op staal zetten: dit heb ik overwogen, maar op mijn pols was de FOIS toch wat fors, met staal zou dat alleen maar groter lijken

Op deze manier kwam ik uit bij de Zenith El Primero. Een favoriet bij veel horlogeliefhebbers door het fantastische verhaal achter het 1969 uurwerk, wat je hier kan lezen https://journal.hautehorlogerie.org/en/the-story-of-an-icon-zeniths-el-primero/. Het uurwerk is in aangepaste versie een lange tijd het kloppende hart geweest van de Rolex Daytona.

Toen ik me verder ging verdiepen kon ik enkel concluderen dat Zenith enorm veel kwaliteit levert voor het geld; een onderscheidend ontwerp, een in-house uurwerk met historie dat ongeëvenaarde nauwkeurigheid levert met het 36,000 vph uurwerk. Daarbij past de 38,5mm kast beter op mijn pols dan veel 40mm modellen.

Genoeg gepraat, hierbij enkele plaatjes:

83 likes

Heel vet, gefeliciteerd! Heb jij die van @Watch2Morrow uiteindelijke overgenomen? Die stalen band is toch echt briljant op deze klok, maar kun je er echt de zee mee in?

1 like

Mijn favoriete Zenith van het moment. :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd ermee!! Top aanwinst :+1:t2::+1:t2:

1 like

Prachtig horloge, proficiat!

1 like

Serieus mooie chrono! Van harte ermee en veel draagplezier. :ok_hand:

Gaan we weer! Waarom niet?
Serieus, wat is iedereen de laatste tijd toch bang voor een beetje water … :see_no_evil:

Maar goed, sorry; niet hier! Hier vieren we je NA @Vantage. Echt mooi.

5 likes

Prachtig, veel draagplezier :+1:

1 like

Prachtig, echt ongelooflijk mooi!

1 like

Die is volgens mij naar een ander forumlid gegaan!

2 likes

Ik wist niet dat er 100m WR op stond. Een chrono is niet per definitie bedoeld om mee te zwemmen natuurlijk. Maar inderdaad, als het kan volgens de fabrikant, why not!

2 likes

Tis een PRACHT !!

1 like

Prachtig! Veel plezier ervan

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende NA!
Ben toch wel een beetje jaloers☺️
Deze staat ook hoog op m’n wensenlijstje.
Veel draagplezier!

1 like

Prachtig! Proficiat!

Groeten van z’n broertje (zonder stalen band):

5 likes

O man, dat is ook mijn grail. Die gaat er zeker komen hier, nog even doorsparen :+1:
Heb ik deze op Chrono24 zien staan?
Gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Echt een prachtige aanwinst!

1 like

Wauw prachtige aanwinst! :heart_eyes:. Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig ! Echt een topper
Ik heb die van @Watch2Morrow overgenomen

7 likes

Mooi hoor mannen. Nu heb ik weer spijt haha

2 likes

Fantastisch! Was een serieus alternatief voor de Speedmaster die ik net besteld heb :innocent:, maar hoewel het budget voor de Zenith er is/was, kon ik het mezelf toch niet verkopen. Maar het is gewoon een schoonheid! :+1:

3 likes