NA: Zenith El Primero Classic

Hele mooie aanwinst @tompj en @Bauhaus! Allebei gefeliciteerd!

Valt me nu pas op dat de linkersubdail (bij 9 dus) behoorlijk lichter van kleur is dan ik altijd dacht…

2 likes

Ook voor jouw pols een perfecte maat die 38mm…

1 like

Prachtig, geniet er van.

1 like

Klopt maar ik blijf m’n bedenkingen houden bij die datumplaats van de 38 mm… M’n Chopard MilleMiglia heeft dat ook maar daar valt het minder op doordat zowel de plaat als de datumschijf exact dezelfde kleur (zwart) hebben.

Bij de 42 mm. “zit de datum wel goed” maar die vind ik dan weer te groot…

Wat een wereldproblemen, niet?

2 likes

Gefeliciteerd! Fantastisch horloge! Geen speedy meer nodig, wat een geweldenaar!

Groeten van z’n grote broer

13 likes

Begrijp je wel. De datumplek is niet ideaal.
Ik heb voor deze kleurstelling gekozen omdat het hier het minste opvalt; de subdials stelen de show. Bij de blauwe en antracietgrijze variant valt het veel meer op.

2 likes

Veel plezier met mijn oude! Geniet ervan, is toch een hele mooie horloge!

1 like

Hele mooie aanwinst weer, zoals inmiddels we inmiddels wel gewend zijn!
Mooie maat en de band staat hem ook goed. :+1:

1 like

De datum plaats vind ik juist erg tof. En wat mij betreft herkenbaar als een Zenith.

2 likes

Deze banden passen erg goed, letterlijk en figuurlijk!

1 like

Ooh wat gaaf zeg. Prachtig horloge, fantastische historie en de perfecte maat. Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Dank! Op de 42 mm versie vind ik de OEM band niet echt mooi aansluiten bij de lugs, dat is met deze banden van @Ko-Banden een stuk beter.

@tompj De band op je nieuwe aanwinst staat zeer goed! Is dit een OEM band?

2 likes

Is de originele band inderdaad.

Mooie maat, mooie afwerking. Veel plezier er van.

Opinions are like assholes… In tegenstelling tot @HarveyDent vind ik de croco juist beter passen. :flushed::crazy_face:

De keuze van @Windhund is ook reuze, dat velours.

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst weer👍🏻 In mijn ogen ook gelijk de mooiste El Primero en de perfecte maat.

1 like

In mijn beleving is een krokoband voor dress horloges. Op een sportieve chronograaf vind ik zoiets beter passen. Maar alles is eigen smaak natuurlijk.

1 like

Gefeliciteerd, Tom. Een mooie verschijning. Misschien nog een knappe foto van de caseback?

Geniet ervan.

1 like

Thanks Siedo. Hier alvast een gejatte foto:

6 likes

Prachtig! Veel draaggenot!

1 like

Waanzinnig horloge! Mijn holy grail. Ooit… veel plezier ermee!

1 like