NA: Zenith El Primero Classic

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik denk dat de jeugd van tegenwoordig dat horloge niet eens als sportief ziet. :slight_smile: Maar wat @Windhund en jij aantonen is dat het een bandenvreter van jewelste is. :+1:

@tompj, hoe bevalt de verhouding subdials-dial je? Het lijkt mij alsof de tricompax subdials iets groter voelen dan op z’n grote broer, hoe is de afleesbaarheid?

1 like

Vanaf de foto’s dacht ik altijd dat het een beetje een drukke bedoening kon zijn en dat de subdials te groot waren in verhouding. Maar op ƩƩn of andere manier maakt hem dat juist bijzonder geloof ik. Ik vind het nu prachtig zo. Er is veel gaande op de plaat, maar net als bij een Speedmaster heb ik daar in dit geval helemaal niets op tegen. Het oogt in balans.
Afleesbaarheid is prima. Ik denk mede dankzij het ontwerp en polijstwerk aan de wijzers. Zelfs in het half donker zonder lume zijn die goed zichtbaar.

5 likes

Weer zo een beauty @tompj

1 like

ƉƩn van de mooiste designs imo. Schitterend. Genieten :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

3 likes

Prachtig en in mijn opinie de juiste maat. Heb even geen foto bij de hand van die van mij maar lekker van genieten. Het is een knaller en grail voer :slight_smile:

1 like

Erg mooi! En voor mij zou de keus inderdaad ook op de 38 variant vallen!

1 like

Het is net of bij de modernere versies de subdials wel meer overlappen dan bij de vintage modellen. Ik weet dat ze horen te overlappen bij dit model, dat op zich vind ik al storend, maar volgens mij overlappen ze tegenwoordig nog meer dan nodig. De datum zit dan wel weer op de juiste plek in bij dit model. Bij grotere modellen zit deze niet op de goede plek.

Het geheel vind ik overigens wel schitterend om te zien, en natuurijk gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst.

1 like

Mooie aanwinst, dit icoon!! :heart_eyes::heart_eyes:

Veel plezier ermee!

1 like

Even experimenteren met banden. De originele is roodbruin. Prachtband met rubber aan de binnenzijde.
Iemand riep dat er een racing band op moest (jij toch @HarveyDent) en geen croco. Croco vind ik mooi, maar het kan ook sportiever inderdaad.
Ik vind deze lichtere Hodinkee band ook niet verkeerd. En daar past de vlindersluiting ook op. Wat vinden jullie?

7 likes

Prachtig horloge. Enjoy!

Het beeld dat ik voor me had bij de eerste reeks foto’s die in de wagen genomen zijn: blij als een kind horloge ruilen voor geld, handje schudden, wagen in en direct foto’s delen. Niet eerst naar huis rijden. Neen neen… eerst foto’s! Hoe snel we allen mentaal terug 6j worden wanneer we nieuw speelgoed hebben. Zalig toch :stuck_out_tongue:

2 likes

Dus ook mooier dan de Maen?
:wink:

3 likes

Schitterend! Heel veel draagplezier!

1 like

Dat is geen chrono…

Zeer fraai. Genieten dus :+1::+1::+1:

1 like

Prachtige klok šŸ–’

1 like

Nog eentje dan, op de Hodinkee band:

10 likes

Sjieke combi al vind ik zelf denk een donkere kleur bruin toch wel mooier staan.

Ps antraciet velours lijkt mij ook erg gaaf.

2 likes

Prachtige aanwinst!
En die 38mm draagt volgens mij heerlijk.
Van het weekend nog live gezien op het vliegveld en het horloge is echt heel sprekend.
Heel veel draagplezier!!

1 like

En nu stel ik voor dat je voorlopig stopt met posten…kan er niet meer tegen, al dat moois telkens :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Ik zal het niet meer doen Jeroen :smile:.

Oeps…

13 likes