NA: Zenith Elite Classic

Tijdje geleden dat ik een topic maakte in verband met een nieuwe aanwinst. Maar deze verdient wat aandacht vind ik.

Toen ik hier op het forum een verkoopadvertentie zag van een Zenith Elite in 42mm, werd ik plots hebberig. Nu is 42mm voor een dressy horloge voor mijn pols teveel van het goede, maar gelukkig bestaat het model ook in 39mm.
Voilà.

Al snel gevonden bij een dealer in Duitsland en meteen op de bestelknop gedrukt. Drie dagen later om de pols.

Dit is een zeer charmant horloge in mijn ogen. Dressy, maar mede door de kleur van de wijzerplaat, ook een beetje sportief.
Het blauw is fenomenaal en doet denken aan het ‘goldblau’ dat Nomos soms gebruikt. De plaat heeft een subtiele sunburst.

Bijzonder is dat de markers niet zijn opgelegd, maar zijn ‘uitgesneden’ in de wijzerplaat. De even uren met twee strepen, de oneven met één.

De Zenith ster is met zijn facetten subtiel aanwezig. De bladbijzers zijn al even subtiel.

Een goede afwerking laat hier zien dat een ogenschijnlijk eenvoudig ontwerp een rijke uitstraling kan hebben. Afwerkingsniveau is gemakkelijk van zeg JLC niveau (een andere persoonlijke favoriet).

Het uurwerk is de Elite 679. Inhouse met 55 uur gangreserve. Het horloge loopt ermee zonder noemenswaardige afwijking na De eerste 48 uur!

Deze versie komt origineel met een bruingroene band, (echt) alligator met een rubberen inleg aan de binnenkant. Een beetje gewaagd bij die blauwe plaat, maar het werkt.

Ik heb er inmiddels een mooie alligator zwarte band bij van Kaufmann. Prachtige banden trouwens.

Kortom, ik ben er blij mee.

You gotta love your dress watches!

Hem in zijn volle glorie vastleggen is niet gemakkelijk, vandaar nog een professionele foto ter afsluiting:

135 likes

Prachtige aanwinst!

1 like

:ok_hand: Veel draagplezier!

1 like

Prachtig. Gefeliciteerd!

1 like

Geweldig mooie keuze. Formaat idem dito! Veel plezier van deze Classic!

1 like

Ik hou hier wel van! :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Wederom een hele mooie aanwinst :ok_hand:t2::star_struck:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :hugs::pray:t3:

Dat is zeker waar!

1 like

Geweldig.

1 like

Mooi, congratz met de na!

1 like

Het grote probleem met Zenith :sweat_smile:

Geniet ervan!!!

2 likes

Lekkere aanwinst hoor!
Enjoy :+1:

1 like

Mooie aanwinst, clean ook!

Ik zou hem zelf bijna ondersteboven willen dragen als ik hem bezat. :rofl:

Mooie see through!

1 like

Heel erg mooi :blue_heart:

1 like

Prachtig, gefeliciteerd. :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge! Simpel, maar niet te simpel :heart:

1 like

Prachtig! En dit wist ik niet :point_down: Heel tof!

1 like

Wat een mooie aanwinst deze Zenith! Van harte en veel draagplezier gewenst. :blush: :+1:

1 like

Mooi! :heart_eyes::fire:

1 like

Bijzonder die uitgesneden markers, erg mooie Zenith :ok_hand:t2:
Heel veel draagplezier :+1:t2:

1 like