Al een tijd was ik aan het kijken naar een opvolger voor mijn IWC Pilot Spitfire. Ik vond het een erg tof horloge, maar raakte er helaas op uitgekeken. Met name de wijzerplaat was me niet spannend genoeg meer. Zoals de meesten hier had ik een lijst met bookmarks en tabbladen met horloges die ik interessant vond. Het lijstje was vrij breed: van een Zenith Chronomaster Original tot een Grand Seiko SLGA009, en van een witte Speedmaster tot een Zenith Elite Moonphase. Het zou zeker een lichtere wijzerplaat worden, om de rest van de collectie beter aan te vullen.
Na een middag Amsterdam had ik 3 van de 4 horloges kunnen passen en bekijken. Helaas hadden ze allemaal iets waardoor ze afvielen. De GS vond ik prachtig, maar de 22mm stalen band voelde en oogde erg massief. De Chronomaster had te platte lugs, waardoor de lederen band in een te grote hoek omlaag viel om mijn pols. De Speedmaster was prachtig en qua uitstraling echt wel anders dan mijn zwarte hesalite, maar tegelijkertijd niet anders genoeg. Alleen de Zenith Elite Moonphase was nergens te bekennen. Niet in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Zenith netwerk…
Even later heb ik een forumlid blij kunnen maken na een gezellige kop koffie met mijn IWC, en heb ik de gok gewaagd om de Zenith op Chrono te kopen. En wat een horloge!!! De wijzerplaat is schitterend en het horloge is in nieuwstaat. Enorm blij mee, en oordeel zelf, dit is toch prachtig?