NA: Zenith Elite Ultra Thin 18.2010.681/21.C493

Zenith vergane glorie? Meh…

Heb enige tijd gezocht naar een gouden horloge met een zwarte wijzerplaat zonder toeters en bellen, als tegenhanger voor mijn Zenith 18.2270.6150/01.C498.

Om een idee te geven: was erg onder de indruk van de Parmigiani Tonda 1950 die @Tompj een paar maanden geleden liet zien (maar dan dus in het zwart). Om nog maar te zwijgen van zijn gelauwerde JLC Ultra Thin Moon. Heb serieus erover gedacht om een Eterna Vaughan Big Date Rose Gold uit de VS te laten komen. En bij Vossen in M’tricht zag ik in de uitverkoop een zwarte Zenith Elite Ultra Thin met stalen kast.

En toen kwam ik op Chrono24 dat laatste type met rose gouden kast tegen. Tegen een mooie prijs in Dubai. Las toen over CITES-regels i.v.m. invoer van krokodillenleer. Nee he! Aan verkoper om suggesties gevraagd. Horloge geleverd gekregen via het London office. Jippie!

Heb wel eens grappend gezegd dat ik klaar was met mijn collectie. Misschien is dat nu geen grap meer. (Maar ik heb wel al geïnformeerd naar die nieuwe blauwe wijzerplaat met Romeinse cijfers voor op mijn DJ41😉.) De plaatjes:

60 likes

Prachtige NA !
Gefeliciteerd.
(Heineken is vergane glorie)

1 like

Wat een pracht :+1::+1::+1:

1 like

Schitterend :star_struck:

Mooie collectie zo :+1:

1 like

image

1 like

Super hoor.

1 like

Mooi! :ok_hand:t2:

1 like

Mooie aanwinst - rosé goud trekt mij om een of andere manier steeds meer en meer.
En prachtige collectie!

1 like

Wat heb ik toch een zwak voor thema verzamelingen. Super collectie, geniet ervan… :+1:

1 like

Zo zo dat is wel een hele mooie Zenith.
Gefeliciteerd met je NA.
Veel draagplezier gewenst.

P.s. je hebt een fraaie collectie, om jaloers op te worden.

2 likes

Niks vergane glorie, geweldige aanwinst. Zwarte plaat blijft toch wel erg mooi op een dresser hoor!

1 like

@edbro verwoordt het goed: fraaie collectie.
Zie in de tekst dat je ook de Eterna Vaughan big date in goudkleur overwogen hebt.
Die zou ik graag eens willen zien!

Voor degene die niet zo snel een beeld heeft bij deze Eterna, post ik mijn zwart/staal Vaughan als aanvulling van jouw Zenith-verhaal.
(trouwens overgenomen van @edbro :grin:)

Sta ik toch nog beetje te shinen in jouw licht van Zenith :thinking::blush:

9 likes

Ik vind de zwarte Eterna Vaughan Big Date een prachtig horloge, ook met stalen kast. Met gouden kast is die nog op enkele plaatsen te krijgen via Chrono24. Heb uiteindelijk toch anders gekozen. Maar zou het erg jammer vinden als een merk met een historie als Eterna zou verdwijnen.

1 like

Mee eens!!
Maar ik vrees dat veel te weinig mensen dat beseffen!
En wat doe je er aan? Je kan niets doen.
Eterna is te weinig gepamperd en leek niet de juiste marketingstrategie te kunnen toepassen/vinden.
Ga maar eens na: waar denk je als eerste aan bij het horen van de naam?
Enfin, ik word altijd beetje boos omdat er zoveel historie en glans verdwijnt als Eterna ophoudt te bestaan.

Tsja, en dan wordt uiteindelijk toch de naam opgekocht door een stel ziellozen die dan…etc etc etc… A la Enicar zal ik maar zeggen.
Eeuwig zonde

Man, ik zit even op de verkeerde golf geloof ik.

Zenith overigens kreeg op tijd hulp en kon onder de nieuwe eigenaar haar identiteit weer terug vinden. Een van mijn favoriete merken.

(positief einde toch? :expressionless:)

1 like

Prachtige NA! Geniet ervan!
:beers:

2 likes

Mooi! Ik heb exact deze in staal. Een horloge dat altijd een bijzonder gevoel geeft.

1 like

Schitterend!

1 like

…ervan :+1:

Congrats, heel erg mooi!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like