NA: Zenith pilot Tipo CP2 flyback

Ik maak zelden een NA topic maar dit horloge verdient er absoluut eentje!

Afgelopen December is mijn tweede zoon geboren en net zoals bij de eerste wilde ik een mooi horloge kopen om later door te kunnen geven als ze ouder zijn. Je moet tenslotte een goed excuus hebben om een horloge te kopen.

Voor mijn eerste zoon heb ik 1,5 jaar geleden een bronzen Oris Holstein edition 2020 gekocht. Ik vind afwijkende afwerkingen of materialen voor de kast erg interessant en kwam al snel uit bij de Tudor BB58 925 in het zilver. Zou erg toepasselijk zijn om van brons naar zilver te gaan. Echter had ik vorig jaar zomer bij S&C in A’dam wat zenith’s gepast waaronder mijn NA. Deze was in mijn hoofd blijven zitten alleen iets boven de prijs van de Oris. Het moet wel enigszins bij elkaar in de buurt blijven.

Afgelopen weekend had ik het toevallig met mijn vriendin over het geboortehorloge wat nog gekocht moest worden en ze gaf aan dat ze de Zenith nog zo mooi vond. Diezelfde avond weer even op Chrono gekeken en toen zag ik deze bij Ace te koop staan voor een aantrekkelijke prijs. Gemaild en vandaag opgehaald in Amsterdam.

!

Ik merk dat dit formaat mij goed bevalt, zo rond de 43mm gaat wat mij betreft prima met een vrij platte pols. De Zenith is erg plat met circa 12mm en ligt erg comfortabel op de pols.

De kast is DLC (Diamond like carbon) nabewerkt en dit zorgt voor de “patina” op de kast. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal blijven in de toekomst maar de dunne laag moet erg hard zijn. Het geeft een mooie warme gloed over het metaal:

!

het grijs/groene bandje is van leder, is al erg soepel alleen de kleur in combinatie met het horloge maakt hem een beetje flets imho. Ik ga hier zeker wat andere banden op proberen. Sluiting van deze band is net als de kast van ‘aged steel’

Het prachtige el primero uurwerk is te zien door de caseback:
(foto van het web)

En hoe vet is die FLYBACK functie! Dat ga ik echt super vaak gebruiken!

afbeelding

De komende 18 jaar ga ik goed op dit horloge passen, daarna hoop ik dat de volgende generatie er net zo blij van wordt als ikzelf.

Samen met het horloge van zijn grote broer:

Het is jammer dat het iedere keer 9 maanden duurt maar als het aan mij ligt komt er een heel elftal aan horloges :sunglasses:

77 likes

Mooie aanwinst! Geniet ervan van beide aanwinsten, succes met de poepluiers!

1 like

Mooi flip! Geniet ervan. Alleen het uurwerk is al fenomenaal :raised_hands:t2:

1 like

Mooi hoor

1 like

Mooi duo. Gefeliciteerd met de na’s en de kids. Geniet ervan.

1 like

Prachtig horloge! Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Mooi horloge flippeke! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Mooi man! En een super gelegenheid om zon mooie Tipo CP2 te kopen. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Veel draagplezier en een mooie tijd met de kroost.

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2::ok_hand:t2:

1 like

Proficiat!

1 like

Prachtig, geniet ervan :ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinst zeg, heel veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Haha , heel mooie aanwinst weer erbij :star_struck:
Dat er nog maar veel baby’s…eeeehhh horloges bij mogen komen :+1:

1 like

Heel mooi👌🏾

1 like

Prachtig!

1 like

Mijn beste,

Een wervelende aanwinst!!
Ziet er magnifiek uit!!
(Leuk verhaal en mooie foto’s).
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bedankt allemaal, ik ben zojuist weer blij wakker geworden als een klein kind met nieuw speelgoed. :blush:

Of ik werd wakker van een klein kind, dat kan ook…

2 likes

Gaaf hoor! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd

1 like