NA: Zenith Prime! Eindelijk de grail gevonden 😃

Na het zien van de prachtige Zenith Prime van @tompj van april vorig jaar wist ik het… zo’n prachtige chronograaf moest ik ook hebben. Na lang sparen en zoeken… 2 keer net achter het net vissen en een keer een NOS exemplaar bijna te hebben gekocht welke beschadigd bleek…

heb ik er dan ook uiteindelijk eentje weten te bemachtigen! :smiley:

Prachtige Zenith Prime chronograaf. De El Primero handwinder (cal 420) in-house. 55uur powerreserve. Subtiele 38mm diameter en 11mm hoogte. Geproduceerd tussen '93 en '98.

Voor mij is dit precies het juiste model in de Zenith line-up, de dial, hands en alleen een subtiele 12u… Nu even tijdelijk op een zwarte strap in afwachting van een mooie stuisvogel band van onze meester bandenmaker @Ko-Banden

Dan de foto’s uiteraard!

83 likes

Hele mooie aanwinst en denk dat een struisvogel hem idd erg goed zal staan.
Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

De aanhouder wint!!
Goed gedaan!!
Ik wens je dan ook een enerverende tijd met dit uitmuntende horloge. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi. Rios Art Manuel serie heeft mooie struis banden.

2 likes

Mooi aanwinst! Na zo’n zoektocht is het des te plezanter om hem eindelijk om de pols te hebben kan ik me voorstellen. Geniet ervan!

Die zwarte band doet ā€˜m inderdaad niet heel veel eer aan, maar dat komt wel goed lees ik :wink:

1 like

Prachtige aanwinst. Erg veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst veel draagplezier gewenst :ok_hand:

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Proficiat met deze aanwinst! Eingenlijk is zo’n traject juist heel mooi, achter het net vissen gevolgd door een andere teleurstelling en dan uiteindelijk: BAM daar issie!!

Geniet ervan,
Grtz. Erik

1 like

Mooi dat je geduld is beloond, een prachtig horloge!

1 like

Welkom bij de illustere club Zenith dragers.:+1:
Hier mijn identieke exemplaar.

8 likes

Sjiek horloge. Heel netjes

1 like

Prachtige aanwinst

1 like

7 likes

Mooie, geniet er van, :+1:

1 like

Zo, even een blokje om met de nieuwe aanwinst :smile:

7 likes

Prachtig! Mooie maat, mooie details. Top!

1 like

Geen spijt gehad van je eigen flipper? Was voor mij echt liefde op het eerste gezicht :stuck_out_tongue: De dial, incendies, uurwerk, geschiedenis, afmetingen… alles klopt gewoon :+1: Sportief, dressy maar niet te opzichtig.

Geen spijt, ze komen en gaan soms. Maar hij is en blijft prachtig. Ik doe het nu o.m. Met een andere vintage Zenith:

2 likes

Buitengewoon schoon dit exemplaar :ok_hand: Ik heb deze ook eerder op HF al eens voorbij zien komen en ik beschouw deze Zenith Prime nog steeds als een van de mooiste horloges. Van harte met je nieuwe aanwinst en veel draag plezier :+1:

1 like