NA Zenith prime

Vandaag de zenith prime van @naadloos overgenomen en mogen toevoegen aan mijn collectie.

Eigenlijk altijd al een beetje een grail voor me.
Heb er even over getwijfeld omdat ik sinds jaar en dag de versie met de witte wijzerplaat in het hoofd had en eerder niet echt voor zwarte wijzerplaten te vinden was, maar onlangs er op uitgekomen dat ik hier veel te lang ben aan voorbij gegaan.
Het prachtige cal 420 , de handwound versie van de el primero, is te bewonderen in al zijn glorie :heart_eyes:.

Net even op de timegrapher gezet en een beat error van 0.3, amplitude van 275 en een afwijking per dag van 5.8 seconden is werkelijk fantastisch voor deze chrono van mid 1990’s waarvan de service history onbekend is.
Ook leuk is dat ik de originele reclame en prijs heb terug kunnnen vinden

Ik denk nu nog een bandje bestellen bij @Ko-Banden zoals origineel geleverd en genieten.
Deze zal zeker niet snel de collectie verlaten.

38 likes

Geniet van je nieuwe aanwinst! Persoonlijk zou ik ook voor de zwarte wijzerplaat zijn gegaan :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie aanwinst!!
Mooie zichtbodem ook!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig! Proficiat met de nieuwe aankoop! :ok_hand:

1 like

Wat een geweldig mooie nieuwe aanwinst…zeer chique. Van harte :+1:

1 like

Prachtige aanwinst!

1 like

Heel fraai! Je bent lekker op dreef :wink::+1:t2:

1 like

Mooi, gefeliciteerd!
Hoeveel mm in diameter is deze?

1 like

Wat een topper !!

1 like

40mm, perfect voor mij :+1:

Top lekker bezig eerst de Polar .nu deze zenith geweldig geniet er van gr menno

1 like

Hele mooie maat inderdaad!

1 like

Prachtig!

1 like

Hele mooie aanwinst :+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Mooi hoor! Ik heb letterlijk deze ook in de hand gehad bij de overdracht van een (uiteraard ander) verkocht horloge. M.n. het uurwerk is ook erg mooi maar op het moment dat ik dit type denk ik “wat een open deur…”…

1 like

Fijne aanwinst! :thumbsup: Maar nu je jouw grail bemachtigd hebt wat is het volgende doel?

1 like

:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Zeer mooi!
Van harte

1 like

Verdorie wat mooi!
En wat een mooi ontwerp, bestwel tijdloos eigenlijk.

Ja nu hebben ze het wel redelijk mooi opgelost met zo’n mooie rotor, maar zo zonder rotor is dit natuurlijk helemaal genieten :+1:

Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Ik zou nu eindelijk eens willen doorsparen voor een speedy pre moon 145.012.
Edit, of een sub 1680😉

2 likes