NA: Zenith Rainbow Flyback

Sinds mijn eerste Zenith horloge (Espada) ben ik fan van Zenith. Als je een vraag hebt over Zenith’s kom je onvermijdelijk in contact met @WatchWalker en zodoende kwam ik ook op het spoor van de Zenith Rainbow Flyback serie (volg de regenboog topic).

Ik houd van de retro look, maar het moet wel gewoon een modern horloge zijn. Vandaar dat ik zelden in de Vintage HF hoek kom op het forum. Ik was opzoek naar een horloge met die mooie ouderwetse typografie. Maar dan het liefst wel een re-issue. De Zenith Tipo CP2, de Breitling 817 of de Sinn 107 hadden mijn interesse, ook omdat ik er nog niet uit was of het nieuw of oud moest worden.


Hoewel de 817 fantastisch is, is de prijs dat minder. De Sinn is met zijn bijna 19mm veel te vadsig. Zenith heeft in 2014 een soort re-issue van de Flyback Rainbow geproduceerd, alleen werd dit de Zenith Stratos Flyback Rainbow. Dat horloge sprak me veel minder aan, mede door de 45.5mm diameter. En te gekke afgekapte cijfers.

De unieke kleurtjes op de Rainbow Flyback, in het minuten wiel en het rode gedeelte op de bezel maken dit voor mij een uniek onderscheidend horloge. Ook zijn de afmetingen voor mij perfect met zijn 40mm diameter en 12.5mm dikte. Nadat deze versie (02.0480.405) na een maand nog steeds onverminderd hoog in mijn lijstje stond heb ik de knoop doorgehakt. Ook omdat ik de prijzen van dit soort horloges gestaag omhoog zie gaan (you never know). De versie die ik vond had nagenoeg geen gebruikssporen. Ik voel me bijna schuldig dat ik het horloge gewoon wil dragen, nadat hij +20 jaar ongedragen lijkt. Maar ik koop mijn horloges niet om er naar te kijken, ze moeten gedragen worden.

Tot slot, rest mij niets anders dan jullie te verlekkeren met wat pudding. Ik mag er lekker aan proeven. :star_struck:


103 likes

Heel gaaf @Bro, veel draagplezier gewenst!

2 likes

Heel gaaf!! Gefeliciteerd met deze topper. Veel draagplezier gewenst :sunglasses:

1 like

Super aanwinst!!

1 like

Heel erg mooi hoor. Veel plezier met en van je aanwinst.

1 like

Prachtige Rainbow! Erg, erg mooi…
Al lekker gespeeld met de Flyback optie? :wink:

1 like

Yes, prachtig exemplaar, veel draagplezier! Ik zie ook graag wat foto’s in het Regenboog topic tegemoet.

2 likes

Gaaf! En dat net voor het weekend :sunglasses::+1:

1 like

Heel mooi, veel draagplezier⌚️

1 like

Heel fraai!
Geniet ervan!

1 like

Dit is MOOI!!!

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Prachtige Zenith! Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Heel mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Vet man, wat een prachtig horloge!

Haha, heel herkenbaar, maar een mooie houding.

Gefeliciteerd met de aanwinst en ik wens je er veel draagplezier van. :cowboy_hat_face:

1 like

mooi , proficiat

Mooi! Van 1997 tot 2019 zelf eentje gehad toen verkocht. Overigens geen spijt van.

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Wat een supertoffe aanwinst :ok_hand:

1 like

Heel cool!

1 like