Het is alweer een tijd geleden dat ik een NA topic heb geschreven. Niet omdat er in de tussentijd niets is bijgekomen of vertrokken, maar deze vind ik echt weer de moeite waard.
We hebben inmiddels allemaal wel de foto’s gezien van de Zenith Shadow: een supergave herinterpretatie van de klassieke en hoekige El Primero. Ik was daar erg van onder de indruk en had mij voorgenomen om die nog eens een keer te gaan passen.
Op een dag checkte ik ‘s ochtends mijn mail en in één van de nieuwsbrieven van de bekende watchblogs werd aandacht besteed aan een variant op de Shadow: de Zenith Chronomaster Revival Safari (hierna: de Safari). Deze heeft dezelfde features als die toch al gave Shadow, maar dan grotendeels uitgevoerd in groen. Nu was ik al best wel een sucker for groen (nee, ik ben geen boswachter), maar deze kleurstelling was ook een perfecte aanvulling op de rest van mijn horloges. Natuurlijk was dat een gephotoshopte productfoto, maar ik was ernstig onder de indruk.
De kast en gesp zijn van gestraald titanium, wat hem heerlijk licht maakt, de band van hoogwaardig rubber met een sailcloth-look.
Achter de open caseback huist het legendarische columnwheel El Primero uurwerk, wat nogal een genot is om naar te kijken. Al met al had ik mijzelf vrij snel overtuigd dat dit hem moest worden. Helaas heb ik hierdoor wel veel sneller dan gehoopt mijn Seamaster 300 moeten verkopen, maar nu ik deze eenmaal om de pols heb is dat gauw vergeten.
De enige horde was dat dit horloge niet bij de Nederlandse AD’s verkrijgbaar was, omdat het een Boutique-only uitvoering is. Gelukkig zit er een Zenith Boutique in Parijs, maar die mochten dan weer om mij nog steeds onduidelijke redenen het horloge niet naar Nederland opsturen, maar bijvoorbeeld wel naar Frankrijk, Luxemburg of België. Gelukkig was de net over grens in België woonachtige @royke74 (u weet wel, van Q-Watches) zo aardig om mij hierbij te helpen, waarvoor nogmaals dank.
Dan nu uiteraard de plaatjes. @drebin merkte gisteren tijdens een paar biertjes op dat hij in het echt wel veel gaver is dan op foto’s, maar ik ga toch een poging wagen: