NA, Zenith UT roman dial

Beste mede forummers,

In mijn “circle of watch collecting” draadje werd voorspeld, dat mijn zoektocht nog niet ten einde was en één mede liefhebber hintte zelfs op een tweede rondje uiteenlopende NA’s. Dit niet helemaal uitsluitende, leek me toen een wat langere periode “rust bij mijn roots” toch echt wel voor de hand liggend, immers ik was weer thuis bij m’n basis.:pray:

12 dagen!
Zo lang heeft deze periode geduurd, 12 heerlijke dagen met enkele GS-en, een baby MM en nog wat horloges waar Seiko op staat in m’n bescheiden kistje. Het leven was goed, niets stond een wat langere celibataire periode in de weg.:ok_hand:

Afgelopen zondagavond!
Ik herinner me het nog goed, met mijn vriendin op maandag een fijne dag wellness voor de boeg, volledig relaxed, lekker gedineerd, paar espressootjes toe, naar de kamer en nog even de laatste blik op HF voor het slapen gaan…:sleeping:

Nee!
Niet moeten doen, niet moeten kijken, de avond heerlijk met mijn vriendin afsluiten en vooral mijn telefoon lekker op het nachtkastje laten liggen. Zo had het gemoeten, maar zo is het niet gegaan…:imp:

Zenith!
Een blauw draadje met een Zenith UT, hmmm mooi merk, owhhh mooie dresser hoor, mooie wijzerplaat trouwens ook, veel op te beleven, lichte violet AR, fijne zwarte croco, doornsluiting en nog een vouwsluiting ook! Berichtje, antwoord, berichtje, antwoord, deal, hoe lang wachten, 5 dagen?, owh…:roll_eyes:

Gisteravond!
Nee, niet nog een dag wachten toch? Dit is te veel gevraagd en in mijn geval zelfs ondoenlijk. Het is in strijd met mijn karakter, genen, hormoonhuishouding, zenuwen en ook nog eens slecht voor m’n hart.
Gelukkig kwam het verlossende berichtje, de uiterst vriendelijke mede HF-er en liefhebber was thuis, bleef thuis en ik was welkom.:pray:

De Zenith!
Voila, de Zenith Ultra Thin Roman Dial. Jawel, dit horloge verdient het om eens even volledig aangeduid te worden! Wat een mooie, elegante creatie en alles wat ik er van verwachtte.:ok_hand:

Circle of watch collecting?
Tja, laat ik me er maar niet druk om maken. Is de tweede ronde begonnen? Is dit nog een nawee van de eerste ronde? De tijd zal het leren maar voor het moment voelt het goed en daar gaat het tenslotte om.:face_with_monocle:

Bedankt voor het lezen iedereen en alvast een goed weekeinde gewenst!:+1:

40 likes

De UT doet zijn naam eer aan! Mooi man, een beetje Grand Prix bestaat ook uit meerdere rondes :ok_hand::grin:

3 likes

:joy: somminge mensen zijn onnavolgbaar, maar veel plezier met deze NA!

2 likes

Van harte met deze stijlvolle nieuwe aanwinst! Veel draagplezier gewenst! :smile: :+1:

1 like

Mozeskriebel Chris…12 dagen…:joy:

Maar neemt niet weg dat deze Zenith gewoon een prima reden is voor een lichte terugval…:wink:

Mooi man…geniet er van…:ok_hand:

2 likes

Zenith. Prachtig merk. En een mooi exemplaar dit. Veel plezier ernee!

1 like

Top, veel plezier ermee :smiley::+1:

1 like

Mijn beste,

Goed, om weer eens een horloge met Romeinse cijfers te kunnen aanschouwen!!
Je nieuwe aanwinst ziet er dan ook grandioos uit!!
Veel draag-plezier dan ook!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig!

1 like

Veel plezier met dit juweeltje
Ik ga op zoek naar haar zusje/broertje
Reeds eerder gepost door Paulus
Gericht op de Zeniths only

Gr/Arthur

imageZenith UT Zwart

7 likes

Van harte veel,plezier ermee
:watch:️:ok_hand:

1 like

Mooi horloge. Zo mooi plat en schoon dat we hem de afgekapte cijfers vergeven. KS altijd leuk op zo’n horloge, maar eh, waar zijn de foto’s van de achterkant?

Jouw “ik ben terug bij Seiko en het is heerlijk rustig” fase heeft maar kort mogen bestaan. Het is wel serieuze doekoe in een paar weken, dus in één opzicht kan ik zeggen “I live vicariously through you”. :+1:

2 likes

Geweldig! Geniet ervan.

1 like

Dank jullie allemaal hartelijk voor de gelukwensen en inderdaad, een foto van de achterkant, hoe kan ik dat nou vergeten?

@Tuur1968, succes met de speurtocht naar een zusje of broertje, ben benieuwd welke het wordt en naar de foto’s wanneer het zover is.

3 likes

Hij is prachtig @ThaPapper:ok_hand:
Mooi merk met erg mooie horloges w.o. deze topper van een NA :+1:
Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd naar fototjes overdag , mag dat :wink:?

1 like

Veel plezier van uw na, geniet ervan in close gezondheid!

1 like

Absoluut, maar een serieus mooi aanwinst Chris. :ok_hand:

1 like

Ik heb die zwarte gehad Arthur, zoals je weet. Heeft alleen moeten wijken toen er een JLC MUT kwam. Was echt een schoonheid! Ik hoop dat je hem snel opduikelt.

Deze heb ik wel nog en is ook een aanrader:

2 likes

Dank je wel Roy en natuurlijk, in daglicht is er nog meer leven achter het glaasje.:ok_hand:

5 likes

Gefeliciteerd!!

1 like