NA: Zeno-Watch Basel NC Pilot Chrono

Eindelijk tijd om deze nieuwe aanwinst voor te stellen, de Zeno-Watch Basel 9557TVDD-bk, boven mijn voorgenomen budget (maar relatief erg goedkoop) gekocht op de Rikketik van 30 april. Na een lange wandeling over de beurs zat deze me zo verleidelijk aan te kijken dat ik geen weerstand kon bieden. :grin:

Ik was al een tijdje op zoek naar een mechanische chronograaf en naar een zwart horloge, dus het was twee vliegen in één klap. Het bandje dat erop zat was al redelijk op, maar voor de rest vond ik hem meteen prachtig: de mooie strakke cijfers, de wijzers, het diepte-effect in de wijzerplaat, het glanzende PVD en dan ook nog met een goed uurwerk erin (7750).

Inmiddels zijn we bijna drie maanden verder en hij heeft onevenredig vaak op mijn pols gezeten, een heerlijk horloge. Er zijn maar twee dingen die ik anders had gewenst: saffierglas i.p.v. mineraal (beetje raar ook voor een horloge met een adviesprijs rond de 2000 Euro) en lume op de cijfers. Of eigenlijk moet ik zeggen: betere lume, want als hij goed opgeladen is en het is echt donker zie je dat ze heel vaag een beetje gloeien. De wijzers hebben wel goede lume.

De maat is trouwens een prettige 42mm.

Ik heb verschillende bandjes geprobeerd, maar voorlopig is het deze canvas met leren voering. Net een mooie dikte, ook nog. Maker: Eulit (maakt die ook wat anders dan perlon? Ja dus…)

En nu waar jullie allemaal op zitten te wachten, de foto’s:

8 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze sportieve aanwinst!!
Ziet er veelbelovend uit!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooie zwarte chrongraaf, ik kan de carbonwijzerplaat ook wel smaken.
Beetje jammer dat de lume niet wat beter is, saffierglas kan je altijd laten plaatsen als het mineraalglas mocht beschadigd raken of je het beu bent.
Geniet van je Zeno-Watch chronograaf :thumbsup:

1 like

Ja, dat had ik ook al gedacht. Een eerste kras en er komt saffier in.

Hele mooie aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Heel mooie klok ! :+1:
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Jammer dat de helft van de cijfers is afgekapt. Met name de 3 vind ik vrij storend.

1 like

Mij stoort het niet, maar het had natuurlijk anders gekund. Bij 3, 6 en 9 het cijfer weglaten en bij de 12 misschien een driehoek of zo.

Mooie carbon wijzerplaat!

1 like