NA: Zeno, Zeno en ja.... nog een Zeno

Laatste tijd redelijk wat weggedaan om ruimte te maken… en met name hiervoor :blush:

Na een leuke deal met een verkoper van Zeno via TZ, vandaag eindelijk een pakket kunnen ophalen bij de post met 3 boxen erin.

De eerste is onderdeel van een group-buy, waarbij de PRS-53 beschikbaar kwam. Voor degene die het niet kennen, dit model heeft Zeno destijds voor Precista gemaakt in een handwinder en automaat versie (zonder hacking). Nu is het model beschikbaar als “Military” en enkel nog met Zeno kenmerken, maar daarbij met een soepele ETA 2824-2 met hacking!

Nummer twee is de welbekende Zex, de Überhomage van de Explorer, voorheen in de variaties met Miyota en ETA uurwerk, echter nu met een NOS tractor-werk AS 5206. Dit uurwerk voelt wat ruw, maar is wel een doorbijtertje :+1: De typische oysterband staat 'm leuk, maar de nato blijft toch de beste match vindt ik.

En als klapper, de Army Diver. Lekker brute klok, met stevig bezel en mooi bol Hesalith glas. De oude modellen hadden een ETA 2452 uurwerk (zonder quickset datum :persevere: ) en een belabberde schroefkroon (die ik zelf ook al meer dan eens heb dolgedraaid). Echter deze nieuwe serie heeft ook een soepele ETA 2824 met (eindelijk) een quickset datum en een push-in kroon met speciale dichtingsringen voor de waterdichtheid. De stalen band is massief, zwaar en goed afgewerkt… maar ook deze gaat op nato :smile:

Groepsfoto van de set :blush:

38 likes

Blauwe gedeelte in 3, 2, 1… :joy:

Zonder dollen, mooi spul. die eerste vind ik wel wat. Hoe groot is die?

2 likes

Inderdaad de eerste :+1: Beetje een military Muhle Terrasport. De diver is op zijn zachtst gezegd heel erg niet geslaagd imho.

Faux vintage Ide. Doen!

2 likes

De PRS53? Die is 37 mm. Let op: lange lugs… draagt hierdoor meer als een 40 mm.

En nee… deze gaan voorlopig niet in het blauwe gedeelte.
Maar mocht je nog wat zoeken, er is nog wel wat anders beschikbaar (hint, hint, sneaky push, etc.) :wink:

1 like

Haha, die zag ik aankomen :joy:

@Marco_T heeft hij mineraalglas?

2 likes

Kneiters… koop je altijd partijen? Gefeliciteerd met de aanwinsten. Die military :+1:t2:

Nope, plexi… zoals het hoort :sunglasses:

Ah, ik schrok al. Kwam ik online tegen. Anyway. Zet me maar bovenaan het lijstje. :upside_down_face:

afbeelding

Mijn beste,

Een energiek trio aan horloge-heerlijkheden!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zex!! Beetje vreemde keus met deze wijzercombinatie maar op nato, WoW!

Mooi dat je besloot dit trio te kopen, gefeliciteerd…

Prachtige aanwinsten vooral die eerste is om te smullen.

Ik vind nato’s sowieso een vreemde keus.

Oh wacht, ik lees het verkeerd :wink:

Haha, maar we zijn het in ieder geval oneens over de nato, die ik juist zeer waardeer bij de Zex…

Mooie set! :+1:

Prachtige diver, alleen die nato’s blijven voor mij een raadsel…

Mooie aanwinsten Marco! Op nato staan ze alle 3 zeer goed!

Coole set!!

Bedankt :blush:

Wat betreft nato, schijnbaar is dat altijd zwart of wit en bestaat er geen grijs.
Je vindt het niets of geweldig. Ik ben begonnen bij de groep die het niets vond… nu zit bijna alles op nato :wink:

Leuke hommage die Zex. @Marco_T Heb jij wellicht een linkje waar je deze hebt gekocht? Op de site van Zeno vind ik m niet zo snel.