De eerste is onderdeel van een group-buy, waarbij de PRS-53 beschikbaar kwam. Voor degene die het niet kennen, dit model heeft Zeno destijds voor Precista gemaakt in een handwinder en automaat versie (zonder hacking). Nu is het model beschikbaar als “Military” en enkel nog met Zeno kenmerken, maar daarbij met een soepele ETA 2824-2 met hacking!
Nummer twee is de welbekende Zex, de Überhomage van de Explorer, voorheen in de variaties met Miyota en ETA uurwerk, echter nu met een NOS tractor-werk AS 5206. Dit uurwerk voelt wat ruw, maar is wel een doorbijtertje De typische oysterband staat 'm leuk, maar de nato blijft toch de beste match vindt ik.
En als klapper, de Army Diver. Lekker brute klok, met stevig bezel en mooi bol Hesalith glas. De oude modellen hadden een ETA 2452 uurwerk (zonder quickset datum ) en een belabberde schroefkroon (die ik zelf ook al meer dan eens heb dolgedraaid). Echter deze nieuwe serie heeft ook een soepele ETA 2824 met (eindelijk) een quickset datum en een push-in kroon met speciale dichtingsringen voor de waterdichtheid. De stalen band is massief, zwaar en goed afgewerkt… maar ook deze gaat op nato
De PRS53? Die is 37 mm. Let op: lange lugs… draagt hierdoor meer als een 40 mm.
En nee… deze gaan voorlopig niet in het blauwe gedeelte.
Maar mocht je nog wat zoeken, er is nog wel wat anders beschikbaar (hint, hint, sneaky push, etc.)
Wat betreft nato, schijnbaar is dat altijd zwart of wit en bestaat er geen grijs.
Je vindt het niets of geweldig. Ik ben begonnen bij de groep die het niets vond… nu zit bijna alles op nato