Ik zat al een tijdje te kijken naar dit model en wat mij trok was vooral het ontwerp van de wijzerplaat in samenwerking met de Breguet wijzers, een zeer, volgens mij, geslaagde combinatie.
Ik wilde een mechanisch uurwerkje en een glasbodem want dat vind ik bijna een must bij aankoop van een nieuw horloge maar dan kom je met €500 niet weg. Wat je dan kan doen is de quartz uitvoering van dit model kopen maar dat vind ik dan de centen weer niet waard. Vervolgens moet je gewoon geduld hebben en lang zoeken en welja, zo loop ik dan geheel onverwachts tegen dit horloge aan, de Zeppelin 7618-1.
Deze Zeppelin wordt net als Iron Annie, Bauhause en Junkers gemaakt door Pointtec. Assemblage vindt plaats in Duitsland, in de vroegere Ruhla fabriek. Er zit een SW510 uurwerk in welke afgeleid is van de ETA 7753. Voor zover ik weet wordt de SW510 gemaakt door Sellita
Ik heb er alle papieren bij en ook de zeer mooi afgewerkte doos. Ik heb de mesh band er op gezet en ik moet zeggen, voor zo een zwaar horloge draagt hij erg ligt. Ook heb ik er nog een zwarte en bruine Zeppelin band bij.