NA: Zeppelin New Captain's Line (8662-1)

Ik had deze al een tijdje op mijn verlanglijstje staan. Toen ik vorige week bericht kreeg van de webshop in kwestie dat hij terug in stock was heb ik niet lang getwijfeld.

Vanochtend werd hij dan afgeleverd. De eerste indruk is positief. Mooie wijzerplaat die, afhankelijk van de lichtinval, zilvergrijs, dan weer champagnekleurig is. Er zit ook een fijne textuur in verwerkt. Een kleine secondenwijzer en 24-uursaanduiding vormen de complicaties. Er is geen lume voorzien op wijzers of wijzerplaat, maar dat vind ik bij dit type horloge ook geen noodzaak. De wijzers voor de uren en minuten zijn gedeeltelijk gepolijst en gedeeltelijk anders afgewerkt (het lijkt me met het blote oog wat gegroefd te zijn, maar pin er me niet op vast), wat het contrast en de leesbaarheid ten goede komt.

Het horloge wordt aangedreven door een Miyota 82S7 uurwerk. Degelijk zonder veel franjes en je hoort de rotor wel draaien. Iets dat wel eigen is voor Miyota heb ik me laten vertellen. Op zich stoort het me ook niet echt. Het bandje moet wel nog wat ingedragen worden, dat is nu nog behoorlijk stijf.





35 likes

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Bedankt, zal ik zeker doen.

1 like

Geniet van deze NA!

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Leuke foto’s van een markant horloge!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bedankt. Er zijn best leuke dingen te vinden aan een relatief lage prijs zonder dat je AliExpress moet plunderen. :wink:

1 like

Bedankt

1 like

Mooie Zeppelin!!! Veel plezier ermee.

1 like

Sjiek :ok_hand:t3:
Veel draag plezier :wink:

1 like

Gefeliciteerd. Geniet van je NA

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Mooi. Zeppelin…die staat ook nog wel op mijn lijstje voor ooit.

1 like

Dat ziet er goed uit. :+1:
Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Ik kan het je, op basis van mijn korte kennismaking met het merk, alvast aanbevelen. Het stelt me niet teleur tot nu toe.

1 like

Dank je wel

Een leuke aanwinst, veel draagplezier gewenst.

1 like

Bedankt!

1 like

ook een merk dat je niet alle dagen tegenkomt :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier gewenst met de Zeppelin :+1:
Draag hem maar vaak en veel en ik heb er ook 1 sinds 2013 en bevalt me nog steeds prima…

4 likes