20 jaar, zolang duurde het voor hét droomhorloge of toch eentje ervan, om de pols geraakte. 20 jaar vol dromen en wensen en gisteren was het zover: de eerste ZEP heeft zijn weg naar hier gevonden. Bedankt Alex @AB64 ik ben nog net zo blij als gisteren, voel me nog steeds de koning te rijk en dat gaat echt nog lange tijd zo zijn en telkens opnieuw als ik hem de pols omzwieper ![]()
Dus hoe ging het: 11 dagen geleden verscheen er een berichtje in de mailbox “ik ga mijn ZEP wegdoen, jij zocht toch eentje, ik wil je er even van op de hoogte brengen”
Een beleefd mailtje terug in de trend van “joh het komt niet zo goed uit nu, maar veel succes bij de verkoop van deze beauty”
Toen viel het blauwe gedeelte uit - en dat is denk ik wel mijn geluk geweest - want dat horloge bleef door de gedachten spoken. De droom werd op een presenteerblaadje aangeboden en ik zei “nee” tegen de droom. Het blauwe gedeelte terug de lucht in en toen was na nog 1 keer de advertentie bekijken de knoop doorgehakt. Nieuw mailtje gestuurd “Joh ik zou hem toch graag van je overnemen”
Prentje van de verkoper
Een Zenith El Primero Rainbow Black. Mijn god wat heb ik er lang van gedroomd. Mijn allereerste docent uurwerkmaken had een ZEP tricolore uit de seventies aan en die is tezamen met de Rainbow meer dan 20 jaar in mijn gedachten blijven spoken en nu is de Rainbow er en dan ook nog de ingetogen black versie met zwarte draaibare klikbezel die ik het liefste zie van al de verschillende gemaakte Rainbow versies
De afwerking en dan vnl. de stalen randjes van de indexen waarin de lumen zit en rond de subregisters twinkelen wanneer het zonlicht erop valt, net zo hard als mijn ogen twinkelden bij het ophalen. Ik krijg het niet goed op foto maar de twinkel van het subtiele staal bij de indexen en de registers oiv het zonlicht is geweldig
Een mooie diepzwarte plaat in topconditie met diepzwarte bezel die duidelijk en luid klikt bij het instellen en dan die mooie geschroefde pushers.
Het mailtje “joh ik zou hem toch graag van je overnemen” is reeds 7 dagen geleden verstuurd en toen begon het lange wachten. Gisteren was ophaaldag, dit waren de langste 7 dagen uit mijn hele leven.
Ik was er zo van onder de indruk dat ik gisteren bij het verlaten van het Van der Valk hotel met de ZEP om de pols een vreugdedansje deed op de parking terwijl ik “zong” - voor zover ik kan zingen - “zepperdezepperdeZEP”. Eens het vreugdedansje klaar was zag ik wat mensen staan kijken, nou ja kan me niet schelen blijheid vrijheid en dat mag in vol ornaat getoond worden!
Hoewel er een see-through-caseback bij zit, verkies ik om het horloge op de originele caseback te dragen. Er komt nog wel eens een tricolore met af-fabriek see-through-caseback ![]()
Want ja die tricolore die @AB64 ook heeft, had ik gevraagd mee te brengen om eens te passen. Even kijken of wat ik er bij voel als ik prentjes kijk, overeenkomt met wat ik voel als ik hem in de handen en om de pols heb. En toen gebeurde er een 2de mirakel, John nam de tricolore vast en reageerde terstond zonder aanmoediging “die moet ook komen”. Toen deed ie hem om en vroeg ie prompt aan de verkoper “verkoop je deze ook niet?” Hij zou hem ter plekke gekocht hebben bij een positief antwoord want de twinkel die ik zag in Johns ogen heb ik op horlogegebied nog nooit gezien bij hem. Met 2 hadden we echt twinkelende ogen en met 2 voelden we vreugde en blijdschap voor de Rainbow en de toekomstige tricolore
Prentjes om de pols van de ZEPPIE op rubberen samco band
Wat een mooi horloge, het overtreft al mijn dromen en die heb ik veel gehad hoor over dit horloge. In het echt is ie nog veel mooier dan hier op de foto’s. En zo is onze eerste ZEP een feit en zitten we nu op 5 horloges van het absolute einde.
Nog even een paar extra prentjes om de pols, net geschoten
!ZEP we love ZEP!