NA: Zodiac Olympos Field

Na een tijdje hier enkel meegelezen te hebben op 't forum, wordt het maar eens tijd om zelf iets te posten.
Tot twee jaar geleden droeg ik nog geen horloge, als zovelen vond ik dat mijn smartphone me perfect kon vertellen hoe laat het was. Maar mijn moeder wilde me een cadeau geven, en suggereerde me om eens een keertje een mooi horloge uit te zoeken. De zoektocht daarnaar heeft een hele wereld voor me doen opengaan, en ik vrees dat het horlogebeestje me ondertussen gebeten heeft.
Als cadeau heb ik toen gekozen voor een bronzen Dekla Flieger. Intussen is er nog een Casio GA-B2100 bijgekomen welke ondertussen een metalen behuizing en strap adapters gekregen heeft, en is er nog een Raketa Big Zero uit Rusland onderweg.
In het algemeen kijk ik vaak naar horloges van de wat kleinere merkjes, omdat daar sub 1000 euro heel wat mooie zaken te vinden zijn met kwalitatieve loopwerken.
Bij het lezen van horlogeblogs wist één nieuw horloge mijn aandacht steeds te trekken: de Zodiac Olympos Field. Die kastvorm vond ik meteen bijzonder. Ben nooit zo’n fan geweest van crèmekleurige lume, maar de combinatie met de groene wijzerplaat maakt wel een mooi geheel. Kortom, ik wist dat ik dit horloge moest hebben.
Gisteren was het dan zover, en heb ik het pakketje met mijn nieuwe Zodiac mogen ontvangen. Horloge bevalt me ook in the flesh, wat toch altijd een beetje afwachten is wanneer je iets online/op basis van foto’s koopt. Zit lekker om mijn smalle pols, het enige wat me niet zo bevalt, is het leren bandje. In het algemeen ben ik geen fan van leren bandjes, ik draag mijn andere horloges dan ook allemaal op een NATO. Enkel met dit horloge lijkt het me niet zo straight-forward om een bijpassende kleur NATO te kiezen, dus suggesties zijn altijd welkom.
Tot slot nog een paar foto’s (ben niet zo goed in 't nemen van foto’s, dus sorry voor de kwaliteit):

44 likes

Mooie aanwinst :ok_hand: neigt naar de Anordain :smiley:

2 likes

toch wel een mooie Zodiac,
en zoals je aangaf, een ander bandje zou het wel mogen hebben,
mss zelfs wel een metalen of mesh band?
draag hem met plezier. :slightly_smiling_face:

1 like

precies dat :point_up_2:, gefeliciteerd

1 like

Zodiac, een mooi merk met een lange historie. Deze oogt zelfs modern in deze kleur combinatie.

1 like

Lijkt me ook nog wel een leuke optie, ben niet meteen voor de metalen banden, maar mesh kan me misschien wel bevallen. Eens kijken of er iets leuks met een geborstelde of gestraalde look te vinden is. Bedankt voor de tip!

1 like

Mooi hoor!

1 like

Absoluut het leukste segment! Deze Zodiac is daar ook weer het bewijs van, veel draagplezier!

1 like

Leuke aanwinst!! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze bijzondere NA! Inderdaad een leuk merk, Zodiac.

Zou ook zeker eens bij Squale kijken. Heel fijn dragende horloges, mooie heritage, super degelijk en ze zien er ook nog geweldig uit.

Overigens, als je er een gaat kopen, zou ik dat hier doen. Goeie gasten en ook HF-leden.
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Toen ik op de site van Zodiac naar Sea Wolfs aan het neuzen was zag ik ineens dit horloge en ik vind hem op het eerste gezicht geweldig. Specs lijken ook dik in orde. Hoe is je ervaring ermee tot nu toe?

Heel toffe Zodiac :ok_hand:

1 like

Eigenlijk meer dan tevreden mee, draagt supercomfortabel (draag hem wel op een nato, zoals al mijn horloges). Krijgt uit mijn bescheiden collectie nog steeds de meeste tijd om mijn pols

Hartstikke leuk horloge :+1:

1 like

Mooie nieuwe aanwinst, veel plezier ermee!:watch:

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooi, dankjewel Jan. Ik ben zelf ook fan van NATO’s, al heb ik een voorkeur voor single pass varianten, een normale NATO kort ik zelf gewoon in tot single pass door de extra loop eraf te knippen, of ik draag ze “down under” style. Bij dit horloge lijkt me een goeie NATO zeker passend.

Maar inderdaad een erg leuk horloge, en met de stevige constructie en diver-niveau waterdichtheid ook een echte allrounder, lijkt me.

1 like