NA: Zoektocht naar een GMT in Japan

Goedemiddag,

Na een jaar of 2 geleden zeer tevreden via een forumlid de Rolex Datejust 16013 in ontvangst te mogen nemen en als afwisselende/daily de Moonswatch mission to Pluto te dragen werd het tijd voor uitbreiding van de collectie.

Met een plek vrij in de travel case en een reis naar Japan op de planning moet dat goedkomen met de vele vintage/horloge winkels. Vanzelfsprekend kan men gaan voor een vooraanstaand Japans merk als Seiko, echter afgezien van de fraaie afwerking en rijke historie kunnen de modellen mij niet helemaal bekoren. Gelukkig wordt er ook genoeg Zwitsers aangeboden in het Japanse, met name voortkomend uit de Rolex ateliers (voor aantrekkelijke prijzen, maar vaak al wel gepolijst of verfraaid met aftermarket diamantjes). Ook een aantal zeer oogverblindende parels van Patek of AP mogen aanschouwen (daar ze buiten budget zijn).

Om verstandig te beginnen voorafgaand aan de trip heb ik mezelf een budget gesteld en een bepaald type, namelijk: GMT.
Door de veelal verre reizen die ik maak zou ik graag iets op me dragen dat deze mogelijkheid tot reizen onderstreept, om een stukje van mijn verhaal bij me te dragen en dat daarbij ook een functie dient. De reizen zijn meestal zakelijk georiënteerd, echter ditmaal privé als zijnde; vakantie met de vrouw. Hierdoor door nog specialer gezien ook zij steeds meer de wereld van horloges weet te waarderen.

Na een winkel of 8 gehad te hebben blonk daar op eens een horloge in de etalage met een GMT wijzer die me meteen in het oog trad; een Breitling Avenger GMT 2 43mm met witte wijzerplaat. De verkoper wist me te vertellen dat het horloge uit 2016 kwam en full set was, bij binnenkomst verleden juni was het compleet nagezien en opgemaakt. Werkelijk waar alles glom en zag er perfect uit. De prijs was ook zeer aanlokkelijk en ver binnen budget en naast een subtiele 36mm Datejust was het misschien wel eens een goede compensatie voor dagen dat je iets extraverter durft te zijn. Met de GMT functie ook iets dat ik zocht…maar toch. Iets zei me, denk er nog even over na. Dat deed ik, 1 dag, 2 dagen, 3e en laatste dag in deze stad. Toch nog een keer terug gegaan. Opnieuw gepast, maar toch kon het horloge me niet overtuigen. Uiteindelijk mijn zinnen gezet op een andere stad binnen deze reis.

(Jammer genoeg op de foto een minuut van elkaar niet gelijk)

Met een groot gedeelte van de reis achter de boeg en nog een aantal helemaal mooie horloge zaken op de planning moet het toch goedkomen zou je zeggen. En zo bleek!! Op een onverwacht moment na een sake proeverij was ik/waren wij overtuigd, we zagen een matchend setje van 2 onvervalste Japanse horloges. Jawel twee nieuwe digitale Casio horloges, nog voordeliger dan de sake van dezelfde middag. Beiden waren we verkocht en verliefd op het idee en aandenken aan het land middels de passie te kunnen delen. Hiermee beide trotse eigenaar van een Casio geworden!

Dus toch een NA, echter anders dan verwacht. Maar met nog bijna het gehele budget voor handen betekent niet dat de GMT zoektocht wordt gestaakt … mogelijk & hopelijk later nog een NA met de GMT!

36 likes

Proficiat met jullie nieuwe horloges, mischien komt de gmt er ook nog.
Veel plezier in Japan!!:watch:

1 like

:smile:
Top ! en een leuke herinnering ook nog.

1 like

gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!
Leuk hoor!!

Ik wens je veel draag genoegen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinsten zeg :star_struck:

1 like

Leuk, maar waar ik me aan irriteer is dat jullie horloges niet gelijk lopen… :upside_down_face:

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Mooi duo. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

Wij zelf ook, dit is inmiddels gecorrigeerd …

1 like

Gezamenlijk een herinnering gekocht en om de pols. Beide gefeliciteerd met de NA

1 like

Leuk!

1 like

Deze Casio’s zijn een blijvend aandenken aan een mooie vakantie samen. Geweldig man!

1 like

Helemaal mee eens, het verhaal en de emotie gebonden aan de casio’s maakt het een fantastisch souvenir / aandenken