Tldr; leuke Hanowa in een verhuisdoos ‘gevonden’! Nu lekker dragen, misschien ooit in het blauw.
Je kent het vast wel. Net een verhuizing achter de rug, verbouwing is klaar en even ben je blij dat je niet met een voorhamer, Rotband of verfrollers in de weer hoeft. De zolder vol overgebleven verhuisdozen blijft dan maandenlang het volgende project.
Dat project zijn we gisteren dan eindelijk aan begonnen. Al snel vond ik een horloge dat ik niet kende. Na een paar jaar op dit forum (eerst lurken, toen als lid) wist ik wel dat Swiss Military Hanowa meer dan prima horloges zijn. Mijn interesse was gewekt!
Na een snelle rondvraag in huize JuBa, was het mysterie al gelijk opgelost. Het horloge is van m’n vriendin. Meer dan 10 geleden gekregen van haar pa. Aangezien schoonpa zelf ook wel van een mooi horloge houdt, was ik niet verbaasd dat dit een Hanowa is in plaats van een modemerk.
Het is een best flink horloge en de wijzerplaat vind ik zeer aardig. Wellicht dat het vloeken in de kerk is, maar als m’n ogen een beetje dichtknijp, zie ik er wel iets van een Longines Spirit in. Dat zou trouwens ook een mooie vondst zijn geweest. Ik blijf nog even verder dromen.
Aangezien m’n vriendin het horloge nu veel te groot vindt en haar smaak is veranderd, draagt ze het al jaren niet meer. Voor nu vind ik het verhaal en het horloge te leuk om het weg te doen. Tijd dus voor een nieuw batterij. De komende weken dragen en kijken wat ik er van vind. Wie weet staat hij binnenkort in het blauw, wie weet blijft hij in de collectie. De tijd zal het leren.
Genoeg gezwetst, de foto’s: