Aanstaande zaterdag is het officieel zomer… dus daar hoort natuurlijk een lekker zomers horloge bij. Ik wilde graag een horloge met rubberen band, sportief uiterlijk en het liefst wat kleur. Een daily beater, maar wel met een zomers tintje. Tja en ik hou gewoon van horloges kopen. Dus het was een goed excuus.
Na wat gespeur kwam ik uit bij Maurice Lacroix. Een “tide” versie van de Aikon, gemaakt van plastic wat ze uit de oceaan hebben gehaald. Nog een mooi excuus: nu kon ik de aankoop verantwoorden vanuit een milieu oogpunt. Want voor elk horloge recyclen ze zo’n 17 plastic flessen om het ding te maken. Ik ben helemaal niet zo groen (ik pak de auto nog om naar de supermarkt te gaan op 500 meter), maar dit voelde wel goed.
Ook voor het verpakkingsmateriaal hebben ze plastic flessen uit de oceaan gebruikt. Het horloge zat in een herbruikbare beker. Een leuke touch.
Op horloge.nl was ie in de aanbieding voor 375 euries. Verleidelijk, maar ik vond het alsnog best veel geld voor een plastic quartz horloge. Om te bedenken dat de listprijs rond de 850 euro ligt… er zullen vast mensen zijn die het er voor over hebben.
Maar goed. Ik op marktplaats kijken. Blijkt Maurice Lacroix die tide horloges ooit bij een dance event te hebben weggegeven. De verkoper had hem daar verkregen en nooit gedragen, dus toch maar besloten om hem te verkopen. Deal kunnen sluiten voor 200 euro. Vandaag heb ik het horloge binnen gekregen en het valt me niet tegen. Hij heeft een lekker frisse, sportieve uitstraling en draagt door de plastic case heel licht. In mijn ogen een lekkere zomerklatser.