NA: zomerklatser op rubber

Aanstaande zaterdag is het officieel zomer… dus daar hoort natuurlijk een lekker zomers horloge bij. Ik wilde graag een horloge met rubberen band, sportief uiterlijk en het liefst wat kleur. Een daily beater, maar wel met een zomers tintje. Tja en ik hou gewoon van horloges kopen. Dus het was een goed excuus.

Na wat gespeur kwam ik uit bij Maurice Lacroix. Een “tide” versie van de Aikon, gemaakt van plastic wat ze uit de oceaan hebben gehaald. Nog een mooi excuus: nu kon ik de aankoop verantwoorden vanuit een milieu oogpunt. Want voor elk horloge recyclen ze zo’n 17 plastic flessen om het ding te maken. Ik ben helemaal niet zo groen (ik pak de auto nog om naar de supermarkt te gaan op 500 meter), maar dit voelde wel goed.
Ook voor het verpakkingsmateriaal hebben ze plastic flessen uit de oceaan gebruikt. Het horloge zat in een herbruikbare beker. Een leuke touch.

Op horloge.nl was ie in de aanbieding voor 375 euries. Verleidelijk, maar ik vond het alsnog best veel geld voor een plastic quartz horloge. Om te bedenken dat de listprijs rond de 850 euro ligt… er zullen vast mensen zijn die het er voor over hebben.

Maar goed. Ik op marktplaats kijken. Blijkt Maurice Lacroix die tide horloges ooit bij een dance event te hebben weggegeven. De verkoper had hem daar verkregen en nooit gedragen, dus toch maar besloten om hem te verkopen. Deal kunnen sluiten voor 200 euro. Vandaag heb ik het horloge binnen gekregen en het valt me niet tegen. Hij heeft een lekker frisse, sportieve uitstraling en draagt door de plastic case heel licht. In mijn ogen een lekkere zomerklatser.

66 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

klatser - de betekenis volgens Woordenboek van Populair Taalgebruik

5 likes

ach, kan je lekker meedoen met het “foto challenge” topic :smile:
draag hem met plezier

2 likes

Leuk zomer horloge :+1:

1 like

17 plastic flessen uit de oceaan vissen om daar vervolgens een horloge van te maken ?

Klinkt logisch .

Althans . Als je geen flauw benul hebt hoe recyclen van plastic flessen in zijn werk gaat .

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Ah ik bedoel natuurlijk knaller. Ik weet niet waarom ik nou de hele tijd klatser zeg :confused:

Shhhh straks kan ik het milieu argument niet meer gebruiken! Ik moet het nog kunnen verantwoorden bij m’n vriendin!

1 like

Zomers is ie zeker. :grinning:

1 like

Fris horloge, leuke aanwinst :slight_smile:
De dubbele functie van ‘box’ en beker is ook erg leuk

1 like

Mijn beste,

Een frisse verschijning!!
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een zonnige tijd mee.:sunny:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk ding. Toevallig van de week ook naar gekeken om de jeuk te stillen, maar tot nu toe nog niet durven bestellen.

Hoe bevalt ie?

1 like

Gefeliciteerd met je zomerse NA

1 like

Frisse verschijning!!!:ok_hand:

1 like

Heerlijk vlot, sportief en zomers! :sunglasses::desert_island::sun_with_face:

1 like

Bevalt goed! De wijzerplaat heeft een motiefje wat het leuk maakt om naar te kijken. En de wijzers springen er echt uit. Verder zit ie goed om de pols en draagt ie lekker sportief.

1 like

Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

1 like

Leuk man! En gekocht op marktplaats dus dubbel gerecycled :grin:

2 likes

Zo had ik het nog niet eens bekeken. Nog beter idd!